بیش از ۲۰ هزار کردستانی خون اهدا کردند

مهاباد/بالویز/مدیرکل انتقال خون کردستان گفت:امسال ۲۵هزار و ۹۴۸ داوطلب برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان کردستان مراجعه و ۲۱هزار و ۸۷۵ نفر موفق به اهدا خون شدند. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“محمدسعید کریمیان”با بیان اینکه میانگین اهدای خون در استان  ۱۳۰ واحد است،اظهار داشت: از مجموع داوطلبان موفق به اهدا،۲۰ هزار و […]

بیش از 20 هزار کردستانی خون اهدا کردند

مهاباد/بالویز/مدیرکل انتقال خون کردستان گفت:امسال ۲۵هزار و ۹۴۸ داوطلب برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان کردستان مراجعه و ۲۱هزار و ۸۷۵ نفر موفق به اهدا خون شدند.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“محمدسعید کریمیان”با بیان اینکه میانگین اهدای خون در استان  ۱۳۰ واحد است،اظهار داشت: از مجموع داوطلبان موفق به اهدا،۲۰ هزار و ۱۴۸ نفر مرد و هزار و ۷۲۸ نفر زن بوده اند.

او با بیان اینکه امسال ۳ هزار و ۷۳۹ نفر برای بار اول خون اهدا کرده اند،افزود: ۱۰هزار و ۷۲۷ نفر اهدا کننده مستمر و ۶هزار و ۲۶۶ داوطلب هم سابقه‌ی اهدای خون حداقل یکبار را داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون کردستان بیان کرد: حدود۱۴۰ بیمار تالاسمی و بیمار هموفیلی و سرطان خون نیازمند دریافت مداوم خون هستند لذا می طلبد تا اهدا کنندگان این بیماران را در طول سال فراموش نکنند.

“کریمیان” گفت:از هر کیسه خون، سه فرآورده شامل گلبول‌های قرمز متراکم، پلاکت و پلاسما تولید می‌شود که هر فرآورده جان یک بیمار را نجات می‌دهد.

گفتنی است:انتقال خون کردستان دارای دو مرکز ثابت در سنندج و سقز است و خون مورد نیاز ۱۷ مرکز درمانی استان را تامین می کند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۱/۱۴-۱۱:۱۸:۴۳/س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)