بیش از ۱ میلیون تن کالا امسال در گمرگ “تمرچین” پیرانشهر جابجا شده است

مهاباد/بالویز/مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا امسال در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر جابجا شده است. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“جواد هدایتی” اظهار داشت:با وجود شرایط تحریم و شیوع بیماری کرونا یک میلیون و ۲۲۲ هزار تن کالا […]

بیش از 1 میلیون تن کالا امسال در گمرگ "تمرچین" پیرانشهر جابجا شده است

مهاباد/بالویز/مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا امسال در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر جابجا شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“جواد هدایتی” اظهار داشت:با وجود شرایط تحریم و شیوع بیماری کرونا یک میلیون و ۲۲۲ هزار تن کالا در مرز تمرچین پیرانشهر در سال جاری جابجا شده است.

“جواد هدایتی”در جلسه ساماندهی سایت های تخلیه و بارگیری واقع در پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر افزود: از این  میزان ۶۶۲ هزار تن مربوط به کالاهای وارداتی و ۵۶۰ هزار تن مربوط به کالاهای صادراتی بوده است.

“هدایتی” تصریح کرد: امسال برای حمل این میزان کالا، ۲۳ هزار تردد ناوگان باری در مرز تمرچین ثبت شده است.

وی گفت: یکی از اهداف مهم سازمان، روان‌ سازی ترانزیت در پایانه های مرزی است که با اقداماتی  از جمله  تسریع در صدور بارنامه، ایجاد جاده های امن و مناسب و سازماندهی در عبور و مرور از پایانه ‌های مرزی میسر خواهد بود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود:در صورت تصویب طرح پیشنهادی ساماندهی مبادی ورودی و خروجی پایانه مرزی تمرچین شاهد تسهیل تردد کامیونهای ورودی و خروجی و برطرف شدن حل مشکل این پایانه خواهیم بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجانغربی هم در این جلسه با اشاره به اهمیت پایانه مرزی تمرچین گفت: سهم ناوگان ورودی پایانه مرزی تمرچین بیش از ۳۴ هزار و خروجی بیش از ۳۳ هزار دستگاه است که از نظر تعداد ناوگان ورودی با اختصاص ۵.۵ درصد کل ناوگان ورودی به کشور در رتبه ۹  و از نظر تعداد ناوگان خروجی با اختصاص ۵ درصد در رتبه ۱۰ کشوری قرار دارد.

“ارسلان شکری” افزود: ترافیک و توقف وسایل نقلیه در جاده منتهی به محدوده پایانه مرزی و عدم استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود در مسیرمحور پیرانشهر به مرز تمرچین برای ساماندهی ترافیک از عمده مشکلات این پایانه مرزی به شمار می رود.

پایانه مرزی تمرچین در ۱۵ کیلومتری شهرستان پیرانشهر قرار دارد و یکی از پایانهای مهم استان آذربایجان غربی به شمار می رود.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۰/۲۰-۱۳:۱۲:۲۹/ش