تولید کننده های نهاده های دامی و گیاهی مورد حمایت دولت قرار می گیرند

مهاباد/بالویز/معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت:هر تولید کننده ای که بتواند نهادهای تولیدی که در حال حاضر از خارج کشور وارد می‌شود ،تولید کند مورد حمایت قرار می گیرد. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“احمد علی کیخا”روز دوشنبه درمهاباد با اعلام این خبر گفت:در کارگروه تولید برای اولین بار بعد از تاریخ […]

تولید کننده های نهاده های دامی و گیاهی مورد حمایت دولت قرار می گیرند

مهاباد/بالویز/معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت:هر تولید کننده ای که بتواند نهادهای تولیدی که در حال حاضر از خارج کشور وارد می‌شود ،تولید کند مورد حمایت قرار می گیرد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“احمد علی کیخا”روز دوشنبه درمهاباد با اعلام این خبر گفت:در کارگروه تولید برای اولین بار بعد از تاریخ انقلاب اسلامی و مصوب دولت،هر تولید کننده ای که بتواند نهادهای تولیدی که در حال حاضر از خارج وارد کشور می شود،همانند واکسن،دارو،سموم،آفت کش ها،علف کش ها ماشین ها و ادوات کشاورزی تولید کنند مورد حمایت دولت قرار می گیرد.

“احمد علی کیخا” با اشاره به اینکه به متقاضیان این حوزه زمین رایگان داده می شود،افزود:علاوه بر تامین زمین و حمایت مالی به آنها در مدت دو هفته مجوز ارائه خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی،اضافه کرد:در راستای قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و جهت ایجاد تولیدات محصولات گرمسیری وارداتی ،متقاضیانی که بتوانند این نوع محصولات را در کشور تولید کنند،از مزایای زمین رایگان،حمایت مالی و صدور مجوز برخوردار می شوند.

وی ادامه داد:در اختیار گذاشتن امکانات جهت تولیدات نهاد های دامی و گیاهی باید مبتنی بر دانش و فناوری های نوین و عملکرد بالای تولید باشد.

“کیخا”یادآور شد:نیازاست تولید کنندگان محصولات کشاورزی از ظرفیت های بازارهای صادراتی کشور های همسایه استفاده کنند.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی،ادامه داد:توسعه بخش کشاورزی و تولید محصول،موجب بهره وری و افزایش صادرات در بخش کشاورزی می شود.

“کیخا” با اشاره به تحریم ظالمانه و شرایط سخت بیماری کرونا در کشور،عنوان کرد:تنها بخشی که توانست در این موقعیت زمانی جوابگوی نیازهای مردم و به اقتصاد کشور کمک کند،بخش کشاورزی بود و برای تقویت این بخش باید گام های بلندی برداشته شود.

وی همچنین گفت:ظرفیت بالای کشاورزی موجب شده است که کشاورزی از دسترس خارج نشود و تنها بخشی است که می تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته باشد.

معاون برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی روز دوشنبه جهت رفع مشکلات بخش کشاورزی و بازدید از چند پروزه به همراه هئیت همراه وارد مهاباد شد.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۰/۱۶-۰۸:۱۰/س