علت اصلی بوی حوالی شهرک صنعتی،شهر گوگ تپه و ترشکان مهاباد مشخص شد

مهاباد/بالویز/ مدیر عامل شهرک های صنعتی استان آذربایجان غربی گفت: علت اصلی بوی اطراف شهرک صنعتی و شهر گوگ تپه مهاباد ،پساب های آلوده برخی از واحد های صنعتی است. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“حسن حاتمی” در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی مهاباد که در سالن فرمانداری این شهرستان روز چهارشنبه برگزار شد،اظهار […]

علت اصلی بوی حوالی شهرک صنعتی،شهر گوگ تپه و ترشکان مهاباد مشخص شد

مهاباد/بالویز/ مدیر عامل شهرک های صنعتی استان آذربایجان غربی گفت: علت اصلی بوی اطراف شهرک صنعتی و شهر گوگ تپه مهاباد ،پساب های آلوده برخی از واحد های صنعتی است.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“حسن حاتمی” در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی مهاباد که در سالن فرمانداری این شهرستان روز چهارشنبه برگزار شد،اظهار داشت:برخی از واحد های صنعتی شهرک دارای پساب های آلوده هستند که نسبت به پیش تصفیه اقدام نکرده اند.

“حسن حاتمی” افزود:با توجه به وضعیت موجود اخطاریه و مکاتبات لازمه در خصوص احداث پیش تصفیه به این واحدها ارسال شده است که نسبث به احداث و راه اندازی آن اقدام کنند.

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان با اشاره به اینکه یک سری از واحدها به شبکه فاضلاب متصل نیستند ادامه داد:این واحدها  فاضلاب های خود را  به صورت غیر اصولی دفع می کنند که منجر به تولید بوی تعفن می شود.

وی یادآور شد:  بخش زیادی از فاضلاب واحدهای شهرک صنعتی بدون تصفیه اصولی از طریق زهکش‌ها به مناطق پایین دست شهر منتقل شده است که موجب  آلودگی خاک، هوا و آب‌های سطحی پایین دست شهرک صنعتی شده است.

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان آذربایجان غربی افزود: برای رفع این مشکل مدل دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی مهاباد در دست مطالعه می باشد که در صورت تامین اعتبار تا یک سال آینده به بهربرداری برسد.

شهرک صنعتی مهاباد در محور مهاباد- میاندوآب واقع شده است،در این شهرک ۱۱۵واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۸۷ واحد دارای پروانه بهره برداری هستند و هم اکنون ۵۶ واحد صنعتی در این شهرک فعال هستند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۰/۱۱-۰۸:۱۲/پ