رها کردن ماسک در خیابان های شهر تهدیدی برای سلامت مردم است

به قلم مدیر مسئوول:رحیم بایزیدی مهاباد/بالویز/شیوع بیماری کرونا ویروس و استفاده مردم از ماسک جهت پیشگیری،موجب شده بعضی از افراد با رها کردن ماسک در خیابان سلامت شهروندان را به خطر بیندازند. به گزارش سرویس تحلیل،پایگاه خبری بالویز،رها کردن ماسک در سطح خیابان یا جوی های آب،علاوه بر آلودگی محیط زیست تهدیدی جدی برای به […]

رها کردن ماسک در خیابان های شهر تهدیدی برای سلامت مردم است

به قلم مدیر مسئوول:رحیم بایزیدی

مهاباد/بالویز/شیوع بیماری کرونا ویروس و استفاده مردم از ماسک جهت پیشگیری،موجب شده بعضی از افراد با رها کردن ماسک در خیابان سلامت شهروندان را به خطر بیندازند.

به گزارش سرویس تحلیل،پایگاه خبری بالویز،رها کردن ماسک در سطح خیابان یا جوی های آب،علاوه بر آلودگی محیط زیست تهدیدی جدی برای به خطر انداختن خود و مردم است.

شیوع بیماری کرونا ویروس و استفاده مردم از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی موجب شده است که در این مدت با کاهش مبتلایان روبه رو شویم و این دلیل بر این نیست که کرونا تمام شده است.

اما وقتی سطح خیابان ها ،پیاده روها،معابرشهر را نظاره می کنیم،شاهد رفتار بعضی از افراد هستیم که با رها کردن ماسک ها موجب آلودگی محیطی و تهدید سلامت دیگران شده اند.

این نوع رفتارها اگرچه شاید از روی ناآگاهی باشد،اما این کار باعث گسترش عفونت و ویروس کرونا می شود ضرورت دارند،دستکش و ماسک استفاده شده را پس از مصرف در یک سطل زباله انداخت.

 سهل انگاری برخی شهروندان نه تنها جان شهروندان بلکه جان پاکبانان شهر که مجبور به نظافت شهر هستند را با این کار خود به خطر می اندازند.

با ادامه این روند و رها کردن ماسک در طبیعت و محیط زندگی خودمان نه تنها باعث کاهش ویروس کرونا بلکه به گسترش ویروس کرونا نیز کمک می کنیم.

داشتن شهری پاک و تمیز مطالبه شهروندی است و خادمان شهر وظیفه خود می دانند با مشارکت شهروندان آن را حفظ کنند.

رعایت بهداشت فردی، رها نکردن دستکش و لوازم یکبار مصرف  یکی از نکات مهم در حفظ سلامتی خود و شهروندان است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۰/۱۱-۱۷:۲۵/پ