امنیت سلامت غذایی از مهمترین ارکان جامعه سالم به شمار می رود

مهاباد/بالویز/سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان مهاباد،گفت:مسأله غذا یک موضوع  راهبردی است و اگر زنجیره تولید و توزیع مواد غذایی به خوبی مراقبت شود می‌توان جامعه‌ای سالم تر داشت. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“عارف خدر لو” در دومین جلسه شورای پدافند غیر عامل که در سالن اجتماعات فرمانداری مهاباد برگزار شد،اظهار داشت:با توجه به اهمیت موضوع […]

امنیت سلامت غذایی از مهمترین ارکان جامعه سالم به شمار می رود

مهاباد/بالویز/سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان مهاباد،گفت:مسأله غذا یک موضوع  راهبردی است و اگر زنجیره تولید و توزیع مواد غذایی به خوبی مراقبت شود می‌توان جامعه‌ای سالم تر داشت.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“عارف خدر لو” در دومین جلسه شورای پدافند غیر عامل که در سالن اجتماعات فرمانداری مهاباد برگزار شد،اظهار داشت:با توجه به اهمیت موضوع باید در خصوص آگاه سازی کشاورزان در استفاده از مدیریت مصرف سموم اقداماتی صورت گیرد،به طوری که کشاورزان بتوانند کمترین سموم را در مزارع خود برای محصولات استفاده کنند.

“عارف خدرلو”با اشاره به اینکه جهت احیای دریاچه ارومیه حق آبه کشاورزان جهت احیاء دریاچه صورت گرفت،افزود: کشاورزان باید در خصوص مصرف آب جهت استفاده از اراضی کشاورزی در استفاده از آن مدیریت داشته باشند.

سرپرست فرمانداری مهاباد،با اشاره به برنامه‌‏های شرکت ارتباطات سیار برای افزایش کیفیت شبکه تلفن همراه ، بر نقاط بین جاده ای شهرستان تحت پوشش شبکه تلفن همراه تاکید کرد.

وی همچنین عنوان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص پدافند غیر عامل می تواند به سطح ارتقاء آگاهی کمک کند.

 “کامبیز شاوله “رئیس اداره آموزش و پروش شهرستان مهاباد در این جلسه گفت:فرهنگ سازی و همچنین تغییر نگرش مردم در خصوص پدافند غیر عامل باید نهادینه شود، زیرا مشارکت بر اساس آگاهی و آموزش بدست می آید و هر نوع آموزش می تواند به عنوان یک نوع مهارت بشمار رود.

رئیس اداره برق مهاباد با اشاره به اینکه ،تولید برق را نباید محدود کنیم ،افزود: مراکز توزیع برق پراکنده در مناطقی شهری و روستایی می تواند در زمان بحران کمک موثری در راستای جلوگیری از هر نوع خاموشی باشد.

به گزارش سایت خبری بالویز،پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است. و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. 

در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۱۰/۰۸-۰۸:۲۱/د