هفت استاد دانشگاه استان کردستان در بین ۲ درصد برتر دانشمندان جهان قرار گرفتند

مهاباد/بالویز/با انتشار اسامی ۱۶۱ هزاردانشمند ۲ درصد برتر دنیا ،۷نفر از اعضای هئیت علمی دانشگاه استان کردستان در لیست قرارگرفتند. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز،در این فهرست به ترتیب محمدرضا ستاره (رشته فیزیک)، حسن بیورانی (رشته مهندسی برق)، رحمت صادقی (رشته شیمی)، عبدالله سلیمی (رشته شیمی)، هیمن شهابی (رشته GISسنجش از دور )، پرهام مرادی (رشته مهندسی کامپیوتر) و قباد شفیعی (رشته مهندسی برق)، در جمع دانشمندان […]

هفت استاد دانشگاه استان کردستان در بین 2 درصد برتر دانشمندان جهان قرار گرفتند

مهاباد/بالویز/با انتشار اسامی ۱۶۱ هزاردانشمند ۲ درصد برتر دنیا ،۷نفر از اعضای هئیت علمی دانشگاه استان کردستان در لیست قرارگرفتند.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز،در این فهرست به ترتیب محمدرضا ستاره (رشته فیزیک)، حسن بیورانی (رشته مهندسی برق)، رحمت صادقی (رشته شیمی)، عبدالله سلیمی (رشته شیمی)، هیمن شهابی (رشته GISسنجش از دور )، پرهام مرادی (رشته مهندسی کامپیوتر) و قباد شفیعی (رشته مهندسی برق)، در جمع دانشمندان ۲ درصد برتر جهان بر اساس داده‌های پایگاه اسکوپوس در سال ۲۰۱۹ (single year impact) قرار گرفتند.

شایان ذکر است، در مقاله اخیر منشر شده توسط متخصصین دانشگاه استنفورد (۱۶ اکتبر ۲۰۲۰)  در مجله PLOS،  دانشمندان ۲ درصد برتر براساس داده‌های پایگاه اسکوپوس و تعداد ارجاعات به مقالات در طول عمر علمی پژوهشگر تا پایان سال ۲۰۱۹ (Long Term) و داده‌های سال ۲۰۱۹ (Short Term)، رده‌بندی شده‌اند.

در لیست منتشر شده اول  (Long term)  ۴ نفر و در لیست دوم (Short Term) ۷  نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان حضور دارند. گزارش تهیه‌شده از سوی  متخصصان دانشگاه استنفورد، شامل فهرستی از  دانشمندان است که مقالات منتشرشده آن‌ها، پیشرفت در زمینه‌های مربوطه را تسریع و بر بهره‌وری سایر پژوهش‌گران تاثیر به‌سزایی داشته است.

در لیست منتشر شده، کشور آمریکا بیشترین تعداد دانشمند و در منطقه خاورمیانه به ترتیب کشورهای ایران با ۱۱۵۴ دانشمند، ترکیه با ۸۵۷ دانشمند و عربستان سعودی با ۵۵۶ دانشمند در جایگاه های اول تا سوم قرار دارند.

فهرست دانشمندان دو درصد برتر توسط محققان دانشگاه استنفورد با بررسی و ارزیابی استنادات داده‌های پایگاه اسکوپوس و بر اساس شاخص‌های Composite C ارائه شده و اسامی ۱۶۱ هزار محقق و پژوهشگر در ۲۲ رشته موضوعی و ۱۷۶ حوزه تخصصی بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی شده‌اند.

گفتنی است، دانشگاه کردستان در حال حاضر با داشتن نزدیک به ۴۰۰ عضو هیئت علمی، بیش از ۱۱ هزار دانشجو، چندین مرکز تحقیقاتی و پژوهشی پیشرو، یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر در عرصه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۱۸-۱۶:۳۵/س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)