افزایش ۲ برابری ظرفیت اکسیژن بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان مهاباد

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد ازافزایش ۲ برابری ظرفیت اکسیژن بیمارستان امام خمینی (ره) مهابادخبرداد. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“امیر بهزاد”اظهار داشت: با توجه به اینکه اکسیژن درمان اصلی بیماران مراجعه کننده با سندرم تنفسی است با افزایش تعداد بیماران نیازمند به اکسیژن سیستم اکسیژن سازی بیمارستان با چالشهایی روبرو شد که با […]

افزایش 2 برابری ظرفیت اکسیژن بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان مهاباد

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد ازافزایش ۲ برابری ظرفیت اکسیژن بیمارستان امام خمینی (ره) مهابادخبرداد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“امیر بهزاد”اظهار داشت: با توجه به اینکه اکسیژن درمان اصلی بیماران مراجعه کننده با سندرم تنفسی است با افزایش تعداد بیماران نیازمند به اکسیژن سیستم اکسیژن سازی بیمارستان با چالشهایی روبرو شد که با پیش بینی های به موقع و هماهنگی کارشناسان دفتر فنی دانشگاه و تجهیزات پزشکی معاونت درمان در ۴ محور مشکلات در اسرع وقت مرتفع گردید.

“بهزاد” افزود: نشت یابی ، جداسازی مسیر های اکسیژن و تعویض لوله های ورودی به طبقات مختلف بیمارستان ،تعویض ۲۸۰ عدد اتلت و نصب یک عدد رگولاتور فشار قوی سبب افزایش فشار در بخشهای عادی و ویژه گردید.

وی همچنین بیان کرد:بعد از پیگیری های انجام شده با حمایت دانشگاه علوم پزشکی ۲ دستگاه مانیفولدجدید با اعتبار یک میلیارد هفتصد و بیست میلیون ریال و یک دستگاه رگولاتور فشار قوی برای استاندارد سازی مانیفولد دوم بیمارستان با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی خریداری و به چرخه انتقال اکسیژن بیمارستان وارد شد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان مهاباد خاطرنشان کرد: کلکتور سابق اکسیژن بیمارستان دارای ورودی های دو دستگاه اکسیژن ساز و چهار عدد مانیفولد بود که تنها با یک خروجی با قطر کمتر از یک اینچ به بخش ها منتقل  و باعث افت فشار و خلوص اکسیژن می شد با تدابیر لازم و استعلام از کارشناسان فنی و تجهیزات پزشکی دانشگاه دو عدد کلکتور در اتاق اکسیژن ساز مرکزی نصب گردید.

“بهزاد” تصریح کرد:با جداسازی انشعاب گاز های طبی بخش های بستری  در دو دستگاه کلکتور و انشعاب خروجی کلکتور ها با لوله ی یک اینچی مسی به بخشهای ایزوله و عادی به طول ۳۵۰ متر و اعتبار حدود ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی ، فشار اکسیژن بخش های ایزوله به دو برابر و خلوص اکسیژن  افزایش یافت.

 شایان ذکر است هم اکنون بیمارستان امام خمینی (ره) با چهار دستگاه مانیفولد گازهای طبی و دو دستگاه اکسیژن ساز با حجم ۱۲۰۰ لیتر در دقیقه در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی می باشد.

منیفولد گازهای طبی یا به اختصار منیفولد، در بیمارستان ها و مراکز درمانی جهت مدیریت گازهای طبی استفاده میشود تا در صورت اختلال در منبع اصلی گاز،منبع رزرو یا جایگزین را وارد خط اصلی کند.

ساختار منیفولد (MANIFOLD) درسيستم مرکزی اکسيژن و بیهوشی شبیه یکدیگر است و شامل رگولاتورها و کنترل کننده ها، شیرهای دوطرفه می باشد که از دو گروه سیلندر اصلی و رزرو تغذیه می شود.

 هر زمان که فشار سيلندرهای اصلی از یک مقدار مشخصی کمتر شود و یا به اصطلاح خالی گردد، بطور خودکار، سیلندرهای رزو که پر از گاز هستند وارد شبکه توزیع خواهند شد و بدین ترتیب اختلالی در شبکه توزیع گازهای طبی به وجود نمی آید.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۱۶-۸:۳۵/ی

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)