بیش از ۵۰ روستای مهاباد تحت پوشش “اینترنت” قرار خواهند گرفت

مهاباد/بالویز/نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت:جهت تامین و پوشش قرار گرفتن اینترنت ۵۴ روستای مهاباد ۴۳ سایت طراحی شده است. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“جلال محمود زاده” با اعلام این خبر اظهار داشت:برابرپیگیریهای انجام شده با وزیر ارتباطات، مراحل طراحی و اجرای ۴۳ سایت جهت تامین پوشش ۵۴ روستای شهرستان مهاباد نیز […]

بیش از 50 روستای مهاباد تحت پوشش "اینترنت" قرار خواهند گرفت

مهاباد/بالویز/نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت:جهت تامین و پوشش قرار گرفتن اینترنت ۵۴ روستای مهاباد ۴۳ سایت طراحی شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“جلال محمود زاده” با اعلام این خبر اظهار داشت:برابرپیگیریهای انجام شده با وزیر ارتباطات، مراحل طراحی و اجرای ۴۳ سایت جهت تامین پوشش ۵۴ روستای شهرستان مهاباد نیز در دستور کار اپراتور قرار دارد که بتدریج در حال اجرا می‌باشد.

“محمودزاده”نماینده مردم مهاباد در مجلس افزود: تاکنون با راه اندازی و بهره برداری از ۱۰ سایت جدید، تعداد ۱۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۶۷۵ نفر از امکان اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده اند.

وی اضافه کرد: با بهبود زیرساخت‌ها ارتباط تلفن ثابت تمامی امکان مسکونی مهاباد وصل و برقرار خواهد شد.

نماینده مهاباد ادامه داد: تامین زیرساخت‌های خدمات مالی، کشاورزی، آموزش و سلامت جزء تکالیف وزارت ارتباطات در قالب برنامه ششم توسعه کشور است، که در این راستا تامین زیرساخت‌های اینترنت پرسرعت برای هوشمندسازی در اولویت کاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی قرار دارد.

به گزارش سایت خبری بالویز،کشور ايران نيز همگام با بسياري از کشورهاي پيشرو جهان نسبت به توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات روستايي اقدام نموده است.

با توجه به اينکه ۳۱٫۵۴% جمعيت کشور در روستاها زندگي مي کنند و سرمايه عظيمي از کشور در روستاها نهفته است و از آنجايي که روستا و روستاييان منابع بنياني توليد و رشد اقتصاد ملي در هر جامعه اي مي باشند.

احساس مي شود بهره گيري از فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) مي تواند سبب توانمندسازي و تاثيرگذاري آگاهانه اين قشر در روند توسعه روستاهاي کشور گردد و توجه به ICT روستايي مي تواند از ابعاد مختلف در توسعه پايدار روستايي موثر واقع شود.

شهرستان مهاباد در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۰۹-۰۸:۴۵/ی