۷ نفر گرفتار از کولاک در ارتفاعات “پردانان”بین سردشت – پیرانشهر نجات یافتند

مهاباد/بالویز/فرماندار سردشت از نجات ۷ نفر گرفتار از کولاک در ارتفاعات “پردانان” بین سردشت – پیرانشهر توسط امدادگران خبر داد. به گزارش سرویس حوادث پایگاه خبری بالویز“اقصی نخشی پور” با اعلام این خبر اظهار داشت:این افراد در تماس با دوستان و آشنایان خود از گرفتاری خود در کولاک برف خبردادند و درخواست کمک کردندبودند. “نخشی […]

7 نفر گرفتار از کولاک در ارتفاعات "پردانان"بین سردشت - پیرانشهر نجات یافتند

مهاباد/بالویز/فرماندار سردشت از نجات ۷ نفر گرفتار از کولاک در ارتفاعات “پردانان” بین سردشت – پیرانشهر توسط امدادگران خبر داد.

به گزارش سرویس حوادث پایگاه خبری بالویز“اقصی نخشی پور” با اعلام این خبر اظهار داشت:این افراد در تماس با دوستان و آشنایان خود از گرفتاری خود در کولاک برف خبردادند و درخواست کمک کردندبودند.

“نخشی پور”افزود: به محض اطلاع از این امر سریعا گروهای امداد و نجات برای عملیات امداد ونجات به منطقه مورد نظر اعزام و بعد از تلاش چند ساعته موفق به نجات این افراد و اسکان موقت انها شدند.

فرماندار سردشت ادامه داد: این هفت نفر از اهالی سردشت در ارتفاعات “پردانان” در منطقه‌ای بین سردشت و پیرانشهر گرفتار برف و کولاک شده و راه خود را گم کرده بودند که با کمک امدادگران نجات یافتند.

نخشی پوربیان کرد:در زمان شرایط جوی نامساعد نیاز است که کوهنوردان و مردم عادی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند تا گرفتار حوادث ناگوار به ویژه برف و کولاک نشوند.

شهرستان سردشت به دلیل کوهستانی بودن و داشتن کوهای مرتفع کوهنوردان و مردم جهت سیاحت و کوهنوردی در تمام فصول سال از این موهبت طبیعی استفاده می کنند.

بارش شدید برف از روز گذشته در آذربایجان‌غربی آغاز شد و این استان را به طور کامل سفید پوش کرد که ارتفاع برف در برخی از مناطق کوهستانی و ارتفاعات به بیش از نیم متر نیز رسید.

شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی در یک منطقه کوهستانی هم مرز با عراق واقع شده است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۰۸-۱۳:۱۵/ش

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)