شکارچیان خرس وحشی در ارومیه به حبس تعزیری و تبعید محکوم شدند

مهاباد/بالویز/مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت:شکارچیان خرس وحشی در ارومیه به ۲ سال اقامت اجباری و تحمل حبس تعزیری محکوم شدند. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“مهران نظری” افزود: چهار نفر شکارچی غیر مجاز که در اوایل سالجاری اقدام به شکار غیر مجاز و سپس آزار و اذیت یک قلاده خرس وحشی در […]

شکارچیان خرس وحشی در ارومیه به حبس تعزیری و تبعید محکوم شدند

مهاباد/بالویز/مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت:شکارچیان خرس وحشی در ارومیه به ۲ سال اقامت اجباری و تحمل حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“مهران نظری” افزود: چهار نفر شکارچی غیر مجاز که در اوایل سالجاری اقدام به شکار غیر مجاز و سپس آزار و اذیت یک قلاده خرس وحشی در روستای “ملونه” ارومیه کرده بودند توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ارومیه محکوم شدند.

وی اضافه کرد:متهمان ردیف اول تاسوم این موضوع طبق صورتجلسه کشف جرم و فیلم ضبط شده از شکار حیوان یاد شده و اینکه پس از شکار اقدام به آزار و اذیت و شکنجه آن به شکل فجیعی با ضربات چوب کرده بودند، شناسایی شدند.

نظری افزود: به علت عدم جلب متهمان ردیف اول و دوم در دادسرا و عدم حضور متهمان ردیفهای اول تا سوم در جلسه دادرسی و دفاعیات غیرموجه متهم ردیف چهارم، بزه انتسابی به نامبردگان محرز و مسلم تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: بر این اساس و مبتنی بر ماده ۱۰ قانون شکار و صید و ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی هریک از متهمان ردیف‌های اول تا سوم علاوه بر اقامت اجباری در شهرستان نیک شهر استان سیستان و بلوچستان به مدت ۲ سال ، به انجام خدمات عمومی رایگان از طریق نظافت و نگهداری مراکز حفاظت شده مورد نظر اداره کل شاکی به عنوان نهاد پذیرنده به مدت ۲ هزار ساعت محکوم شدند.

نظری افزود: طبق این حکم هر چهار متهم نسبت به نصب ۵۰ عدد بنر در سطح شهرستان ارومیه با موضوع نحوه حفاظت از محیط زیست و تاثیر آن بر زندگی روز مره انسان با نظارت اداره شاکی و شهرداری ارومیه ملزم می شوند.

وی اضافه کرد: اگر محکومان نسبت به اجرای موارد یاد شده اقدام ننمایند مجازات‌های تکمیلی برای آنان اعمال خواهد شد.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۰۸-۱۹:۴۵/ش

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)