کشف سموم کشاورزی تقلبی در شهرهای مهاباد و نقدە

مهاباد/بالویز/فرمانده نیروی انتظامی مهاباد،گفت:ماموران انتظامی شهرهای مهاباد و نقده در طی یک عملیات مشترک سموم کشاورزی تقلبی را کشف کردند. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“سرهنگ محمد توحیدی”اظهار داشت:در پی کسب خبری مبنی بر تهیه و تولید و پخش کود شیمیایی تقلبی در کارگاهی واقع در روستای شیخ احمد “نقده ” موضوع در دستور ماموران […]

کشف سموم کشاورزی تقلبی در شهرهای مهاباد و نقدە

مهاباد/بالویز/فرمانده نیروی انتظامی مهاباد،گفت:ماموران انتظامی شهرهای مهاباد و نقده در طی یک عملیات مشترک سموم کشاورزی تقلبی را کشف کردند.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“سرهنگ محمد توحیدی”اظهار داشت:در پی کسب خبری مبنی بر تهیه و تولید و پخش کود شیمیایی تقلبی در کارگاهی واقع در روستای شیخ احمد “نقده ” موضوع در دستور ماموران شهرستان‌های مهاباد و نقده قرار گرفت.

“سرهنگ توحیدی”افزود:ماموران با هدایت عملیاتی فرماندهان انتظامی دو شهرستان و پس از هماهنگی با مقام قضایی در معیت کارشناسان اداره جهاد کشاورزی و صمت اقدام به بازرسی از محل کردند.

فرمانده انتظامی مهاباد خاطر نشان کرد:در بازرسی از کارگاه مذکور ۱۹ هزار و ۳۱۰ کیلوگرم انواع مواد اولیه مورد نیاز درساخت کود شیمیایی به همراه ۱۷ هزار و ۱۹۴ لیتر محصول نهایی کشف شد.

 وی توضیح داد:برابر نظر کارشناسان حاضر در محل با توجه به عدم ثبت موجودی انباردر سامانه جامع انبارهاو همچنین عدم تایید کیفی کالای کشف شده ار سوی متخصصان مربوطه تقلبی بودن سموم محرز شد.

او گفت: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

وی همچنین اظهار داشت: چند روز پیش ماموران بازرسی ایستگاه “حمزه آباد” حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مهاباد_ سردشت به یک دستگاه خودروی وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروی متوقف شده ۲۵ راس گوسفند قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ توحیدی تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

او یادآور شد: شهروندان می‌توانند درصورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۰۵-۸:۴۰/چ