انفجار مین جان جوان کشاورز سردشتی را گرفت

مهاباد/بالویز/فرماندارمرزی شهرستان سردشت،گفت:یک جوان کشاورز سردشتی،بر اثر انفجار مین بر جای مانده از دوران جنگ تحمیلی جان خود را از دست داد. به گزارش سرویس حوادث،پایگاه خبری بالویز“اقصی نخشی پور” با اعلام این خبر گفت:این جوان کشاورز سردشتی ساکن روستای “پاراستان”از توابع بخش وزینه در هنگام کار کشاورزی بر روی مین رفته که موجب منفجر […]

انفجار مین جان جوان کشاورز سردشتی را گرفت

مهاباد/بالویز/فرماندارمرزی شهرستان سردشت،گفت:یک جوان کشاورز سردشتی،بر اثر انفجار مین بر جای مانده از دوران جنگ تحمیلی جان خود را از دست داد.

به گزارش سرویس حوادث،پایگاه خبری بالویز“اقصی نخشی پور” با اعلام این خبر گفت:این جوان کشاورز سردشتی ساکن روستای “پاراستان”از توابع بخش وزینه در هنگام کار کشاورزی بر روی مین رفته که موجب منفجر شدن مین شد .

“نخشی پور” با اشاره به اینکه این قبضه مین براثر بارندگی‌های شدید چند روز اخیر جابجا شده و از دل خاک بیرون آمده بود،بیان کرد:در این حادثه این کشاورز متاسفانه هر دو پای خود را از دست داد و جهت مداوا به بیمارستانی در ارومیه منتقل شده بود که به علت شدت جراحات وارده و خونریزی شدید جان خود را از دست داد.

فرماندار سردشت اضافه کرد:فوت این جوان ۳۰ ساله بر اثر انفجار مین،اولین حادثه انفجار مین در شهرستان سردشت در سال جاری بود.

روستای “پاراستان” از توابع بخش وزینه با ۲۳ خانوار در ۱۵ کیلومتری شهرستان مرزی سردشت واقع شده است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری سردشت که در جوار مرزهای عراق واقع شده است در دوران دفاع مقدس جزو یکی از مناطق مهم جنگی شمال‌غرب کشور بود.

با گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی، همچنان انفجار مین و ادوات جنگی مربوط به این دوران در شهرستان های مرزی آذربایجان‌غربی از جمله سردشت قربانی می‌گیرد.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۰۱- ۱۱:۵۷/ش

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)