کلاهبردار،فضای مجازی در مهاباد دستگیر شد

مهاباد/بالویز/فرمانده نیروی انتظامی مهاباد،گفت:شخصی که با استفاده از فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می کرد توسط نیروهای انتظامی دستگیر شد. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“سرهنگ محمد توحیدی”اظهار داشت:با پیگیری شکایت چندین نفر از شهروندان مهابادی مبنی بر کلاهبرداری در شبکه اجتماعی از آنان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای شهرستان […]

کلاهبردار،فضای مجازی در مهاباد دستگیر شد

مهاباد/بالویز/فرمانده نیروی انتظامی مهاباد،گفت:شخصی که با استفاده از فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می کرد توسط نیروهای انتظامی دستگیر شد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“سرهنگ محمد توحیدی”اظهار داشت:با پیگیری شکایت چندین نفر از شهروندان مهابادی مبنی بر کلاهبرداری در شبکه اجتماعی از آنان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مهاباد افزود:مأموران پس از هماهنگی با مقامات قضایی انجام یک سری عملیات سایبری و فنی موفق به شناسایی و دستگیری متهمان شدند.

وی همچنین بیان کرد:در تحقیقات تکمیلی مشخص شد این افراد با تبلیغ انواع ادوات ماشین آلات سنگین و لاستیک خودروهای سنگین و سبک در شبکه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام از اعتماد مردم سوء استفاده کرده و به عنوان فروشنده که از فروشگاه معتبر کشور از ۵۰ نفر کلاهبرداری کرده اند.

“سرهنگ محمد توحیدی”بابیان اینکه مبلغ کلاهبرداری صورت گرفته، هفت میلیارد ریال می باشد افزود:در این زمینه دو متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.  

هفته گذشته نیز ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مهاباد، یک فرد کلاهبردار و جعل‌کننده روادید به خارج از کشور را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مهاباد بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

شهرستان مهابادیکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان واقع شده است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۹/۰۱ -۰۸:۳۵/ش