زنده گیر سنجاب در پیرانشهر دستگیر شد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت از محیط زیست پیرانشهر گفت:ماموران حفاظت از محیط زیست این شهرستان شکارچی متخلف زنده گیر سنجاب را دستگیر کرد. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“طه ایزان” با اعلام این خبر اظهار داشت:یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پیرانشهر یک نفر متخلف زنده گیر سنجاب را دستگیر کرد.  رئیس اداره حفاظت محیط زیست […]

زنده گیر سنجاب در پیرانشهر دستگیر شد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت از محیط زیست پیرانشهر گفت:ماموران حفاظت از محیط زیست این شهرستان شکارچی متخلف زنده گیر سنجاب را دستگیر کرد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“طه ایزان” با اعلام این خبر اظهار داشت:یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پیرانشهر یک نفر متخلف زنده گیر سنجاب را دستگیر کرد.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیرانشهر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پیرانشهر با ‏همکاری ماموران انتظامی این شهرستان یک نفر متخلف زنده گیر سنجاب را دستگیر کردند‎.

وی با اشاره به اینکه از متخلف ۳ بطانه سنجاب به همراه یک قفس فلزی کشف شد،یادآور شد:پرونده متخلف به مراجع قضایی ارجاع و ۳ بطانه سنجاب پس از اطمینان از سلامت جسمانی و ادامه ‏حیات در زیستگاه مناسب رها سازی شدند.‎

“ایزان” ادامه داد:سنجاب یکی از انواع جوندگان است که معمولا بالای درختان زندگی می‌کند. از مشخصات آن ‏دم بلند و پرپشت، چشم‌های بزرگ، دست‌های کوتاه، پا‌های قوی و تنومند، موی ظریف می‌باشد که بدن و ‏گوش‌های بر جسته اش با پشم احاطه شده است. ‏

به گزارش سایت خبری بالویز،جنگل‌های بلوط منطقه پیرانشهر، یکی از بکرترین زیستگاه‌های این گونه جانوری در کشور می‌باشد. 

انواع گونه‌های بلوط بیشترین سطوح جنگلی این منطقه را به خود اختصاص داده و از ارتفاع ۱۰۰۰ متری تا حدود ۲۳۰۰ متر از سطح دریا گسترش دارند.

این جنگل‌ها در ۲۲ کیلومتری جنوب پیرانشهر واقع گردیده‌است که جاری بودن رودخانه دایمی پردانان که یکی از سرچشمه‌های اصلی رود زاب کوچک است بر زیبائی آن افزوده‌است.

شهرستان پیرانشهر یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است، که در جنوب این استان واقع شده است.

این شهرستان دارای مرز خاکی با کشور عراق دارد.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۳۰- ۱۴:۰۰/ج