طی هفت ماه گذشته بیش از ۶۰ وقف جدید به موقافات آذربایجان غربی اضافه شد

مهاباد/بالویز/مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان،گفت:طی هفت ماهه سال جاری ۶۳ وقف جدید به موقوفات استان آذربایجان غربی اضافه و ثبت شده است. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“حجت الاسلام ناصر جوانبخت”با اعلام این خبر افزود: امسال ۶هزار و ۷۴۴ موقوفه در سامانه اوقاف استان ثبت شده است که از این تعداد ۶ هزار و […]

طی هفت ماه گذشته بیش از 60 وقف جدید به موقافات آذربایجان غربی اضافه شد

مهاباد/بالویز/مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان،گفت:طی هفت ماهه سال جاری ۶۳ وقف جدید به موقوفات استان آذربایجان غربی اضافه و ثبت شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“حجت الاسلام ناصر جوانبخت”با اعلام این خبر افزود: امسال ۶هزار و ۷۴۴ موقوفه در سامانه اوقاف استان ثبت شده است که از این تعداد ۶ هزار و ۶۴۸ موقوفه متصرفه، ۱۴ اشتراک التولیه و ۸۲ موقوفه غیر متصرفی است.

وی ادامه داد: ۴۰ هزار و ۵۳۵ رقبه در سامانه اوقاف استان ثبت شده که از این تعداد۳۴ هزار و ۷۹۵ توسط  اداره اوقاف به صورت مستقیم مدیریت شده و بیش از ۵ هزار و ۷۴۰ رقیه دارای تولیت و براساس نیت واقفین اداره می شود.

“جوانبخت “از اخذ سند برای ۸ روستای استان خبر داد و گفت: سه روستا در ارومیه چهار روستا در خوی و یک روستا در سلماس در شرف سند دار شدن هستند.

“جوانبخت “با اشاره به درآمد موقوفات استان گفت:درآمد موقوفات استان در طول یکسال گذشته در مجموع اعم از متصرفی و غیرمتصرفی ۱۸ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان بوده که نسبت به سال های گذشته ۲/۵ میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی مساحت موقوفات استان را ۳۲ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: ۵۸۸ هکتار مساحت اعیان موقوفات استان است.

“جوانبخت “با اشاره به مشکلات شیوع کرونا در استان گفت: از شیوع بیماری کرونا در استان دو ماه اجاره بهای ۱۳۷ رقبه در استان به مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان توسط اداره اوقاف بخشیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی همچنین از توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی توسط این اداره کل در بین افراد نیازمند استان خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه حوزه های علمیه یکی از نیازهای اساسی استان برای موقوفات جدید محسوب می شود، بر لزوم توجه به سایر بسترهای وقف تاکیدکرد و افزود: یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان برای حوزه های علمیه طی ۴ سال گذشته هزینه شده است.

وی بااشاره به پویش مهر تحصیلی گفت: مهر ماه امسال یک هزار و ۲۴ پک تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شد.  

“حجت الاسلام جوانبخت” بااشاره به ثبت وقف جدید در استان خاطرنشان کرد: ۶۳ وقف جدید در یک سال اخیر به موقوفات استان اضافه شد عمدتا با نیت ساخت مساجد،حسینیه و خانه عالم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به راه اندازی پویش وقف کتاب با همکاری اداره کتابخانه های استان اشاره کرد و گفت: وقف کتاب نیاز روز جامعه است که شهروندان می توانند با پیوستن به این پویش در حوزه وقف سهیم شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در اخذ سند مالکیت حائز رتبه اول کشور شد،تصریح کرد: طی یکسال گذشته، ۳۳۰۰ سند تک برگی اخذ شده است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/ منبع ایلنا/ ۹۹/۰۸/۲۳-۱۶:۱۰/ج