راههای بیش از ۱۰۰ روستای مهاباد آسفالت است

مهاباد/بالویز/رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهابادگفت:از مجموع ۱۹۶ روستای مهاباد،۲۴۰ کیلومتر از راههای ارتباطی آسفالت است. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“خادمی”اظهار داشت: شهرستان مهاباد با ۱۹۶ روستا در مجموع دارای ۶۰۱ کیلومتر راه ارتباطی است که از این تعداد راه ۱۱۰ روستا به طول ۳۴۰ کیلومتر آسفالت است. رئیس اداره راهداری […]

راههای بیش از 100 روستای مهاباد آسفالت است

مهاباد/بالویز/رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهابادگفت:از مجموع ۱۹۶ روستای مهاباد،۲۴۰ کیلومتر از راههای ارتباطی آسفالت است.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“خادمی”اظهار داشت: شهرستان مهاباد با ۱۹۶ روستا در مجموع دارای ۶۰۱ کیلومتر راه ارتباطی است که از این تعداد راه ۱۱۰ روستا به طول ۳۴۰ کیلومتر آسفالت است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد،افزود:۵۷ درصد از راه‌های روستایی در این شهرستان آسفالت و بهسازی شده است.

او افزود:راه دسترسی به ۸۶ روستای این شهرستان به طول ۲۶۱ کیلومتر نیز شوسه (خاکی _ماشین رو) است و مهاباد از این لحاظ در بین شهرستان‌های همجوار از جمله نقده، پیرانشهر و اشنویه دارای بیشترین راه روستایی شوسه و خاکی است.

“خادمی” با بیان اینکه مهاباد دارای بیش از ۸۴۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است،اضافه کرد:توسعه راه‌های ارتباطی نقش اساسی در آبادانی و اشتغالزایی دارد و در این بخش آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری بالویز،آسفالت راه های روستای یکی از محوره های توسعه روستایی در ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر است .

با توجه به اهمیت موضوع بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه‌ به شمار می‌روند،کمک کرده تا مسیر کشور برای دستیابی به توسعه پایدار را نیز هموار کند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۲۳/۸:۲۵/ج