کشف ۳۵۰ قطعه سهره طلایی در ارومیه

مهاباد/بالویز/فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی،اعلام کرد:تعداد ۳۵۰ قطعه سهره طلایی از یک متخلف در ارومیه کشف شد. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“رضاخیری”اظهار داشت:طی گزارش های دریافتی مبنی بر انتقال تعداد زیادی سهره طلایی با اتوبوس به تهران،مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان سریعا به محل اعزام شدند‎. “خیری” با اشاره به اینکه اتوبوس […]

کشف 350 قطعه سهره طلایی در ارومیه

مهاباد/بالویز/فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی،اعلام کرد:تعداد ۳۵۰ قطعه سهره طلایی از یک متخلف در ارومیه کشف شد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“رضاخیری”اظهار داشت:طی گزارش های دریافتی مبنی بر انتقال تعداد زیادی سهره طلایی با اتوبوس به تهران،مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان سریعا به محل اعزام شدند‎.

“خیری” با اشاره به اینکه اتوبوس به مقصد تهران در حرکت بود،افزود:موضوع تخلف به پاسگاه نیروی ‏انتظامی واقع در جاده شهید کلانتری اطلاع داده شد‎.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار کرد: با همکاری نیروی انتظامی اتوبوس در ایست بازرسی جاده شهید ‏کلانتری متوقف و پس از بازرسی ۳۵۰ قطعه سهره طلایی کشف شد‎. 

او افزود: در این تخلف یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد‎.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان ادامه داد:سهره‌های کشف شده پس از تغذیه،تیمار و اطمینان از قدرت پرواز در یکی از زیستگاه‌های مناسب رها سازی ‏خواهند شد‎. 

سهره یکی از زیباترین و پرندگان خوش آواز و خانواده‌ای از پرندگان ایرانی است. این پرنده با نوک مخروطی شکل و بدنی ‏کشیده،شبیه به گنجشک که دارای نقش و رنگی زیبا و همچنین آوازی دلنشین است.

در ایران ۱۷ گونه از آن‌ها وجود دارد. سهره ‏طلایی ایران یکی از اعضای این خانواده زیباست. ‏

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۲۳-۱۱:۴۵/ج