بانوی کار آفرین ایلامی با تولید در حوزه چرم نقش مهمی در اشتغال جوانان منطقه دارد

مهاباد/بالویز/بانوی کار آفرین ایلامی با تکیه بر توان و استعداد علاوه بر آموزش و ایجاد اشتغال درحوزه چرم یکی از صادر کنندگان این صنعت باشد. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“بانوی کار آفرین ایلامی با تکیه بر توان و استعداد خود توانسته علاوه بر آموزش و ایجاد اشتغال در حوزه چرم، سالانه ۱۰۰۰ عدد کمربند […]

بانوی کار آفرین ایلامی با تولید در حوزه چرم نقش مهمی در اشتغال جوانان منطقه دارد

مهاباد/بالویز/بانوی کار آفرین ایلامی با تکیه بر توان و استعداد علاوه بر آموزش و ایجاد اشتغال درحوزه چرم یکی از صادر کنندگان این صنعت باشد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“بانوی کار آفرین ایلامی با تکیه بر توان و استعداد خود توانسته علاوه بر آموزش و ایجاد اشتغال در حوزه چرم، سالانه ۱۰۰۰ عدد کمربند چرم را به کشور آلمان صادر کند.

“مینا نجف ‌نیا ” کارآفرین و تولید کننده چرم اظهار داشت:چندین سال است در حوزه چرم فعالیت می‌کنم و توانسته‌ام بیش از ۸۰۰ نفر را آموزش دهم.

وی گفت:با شیوع کرونا آموزش مراجعه کنندگان در حوزه چرم کمتر شده است؛ امسال کارگاه‌های چرم را از ۲ کارگاه به ۴کارگاه ارتقا داده‌ام، تنها هدفم آموزش بهتر و ایجاد اشتغال برای کسانی است که نزد من آموزش می‌بینند. 

وی افزود: سال‌های گذشته بخش عمده چرم داخل کشور از کشور ترکیه تامین می‌شد اما با توسعه تولید و بهبود کیفیت محصولات داخلی، اکنون شاهد جهش خاصی در این بخش صنعتی کشور هستیم.

این تولید کننده ادامه داد:محصولات خود را در نمایشگاه صنایع دستی کشور به نمایندگی از استان ایلام عرضه کرده‌ام و خوشبختانه مورد استقبال عموم قرار گرفت؛ علاوه بر چرم، کیف دوزی،کمربند،تزیینات و کفش دوزی عمده فعالیت‌های ماست.

نورالدین محسنی معاون صنایع دستی اداره کل ایلام بیان کرد: ۱۵ واحد تولیدی چرم در ایلام فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند با توجه به شعار سال،جهش تولید خوبی را ایجاد کنند؛امسال متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا صادرات نداشته‌ایم.

وی افزود: گلیم ساده، جاجیم بافی، احرامی بافی، بافت سیاه چادر، پای پوش سنتی( گیوه بافی) ، نمد مالی، معرق نمد، حصیر بافی، چیغ یا چیت بافی، محرق، سفالگری، کاشی معرق، معرق و منبت چوب، پیکرتراشی، خراطی نقاشی روی سفال، نگارگری، طراحی سنتی، چرم سازی و سرمه دوزی از دیگر رشته های صنایع دستی ایلام است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تصریح کرد:در استان ایلام ۳۳ رشته صنایع دستی و بیش از ۱۲۰ کارگاه با بیش از ۱۰۰۰ نفر صنعتگر در قالب مشاغل خانگی فعالیت دارند. 

وی ادامه داد:با پرداخت تسهیلات و ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت و همچنین از طریق بیمه هنرمندان از صنعتگران حمایت می‌شود.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/منبع خبرگزاری فارس/ ۹۹/۰۸/۱۸-۱۴:۳۰/ی