روند کاهش شدید بارش در استان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر) همچنان ادامه دارد

مهاباد/بالویز/مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت:روند کاهش شدید بارش در استان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر) همچنان ادامه دارد. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“اتابک جعفری” با اشاره به اینکه در آبان‌ماه جاری همچنان شاهد عدم وجود بارش در استان هستیم، اظهار داشت:روند کاهش شدید بارش در استان از ابتدای سال آبی جاری […]

روند کاهش شدید بارش در استان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر) همچنان ادامه دارد

مهاباد/بالویز/مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت:روند کاهش شدید بارش در استان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر) همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“اتابک جعفری” با اشاره به اینکه در آبان‌ماه جاری همچنان شاهد عدم وجود بارش در استان هستیم، اظهار داشت:روند کاهش شدید بارش در استان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر) همچنان ادامه دارد.

“اتابک جعفری” افزود: در حالی میزان بارش ۱۱ روز نخست آبان امسال در آذربایجان غربی، صفر است که در مدت مشابه سال گذشته هشت میلی متر بارش داشتیم و متوسط بارندگی در درازمدت نیز حدود ۱۸ میلیمتر است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی جاری نیز تنها ۷.۷ میلی متر بارش در آذربایجان غربی ثبت شده در حالی که رقم مشابه در سال آبی گذشته و متوسط درازمدت به ترتیب ۲۵ و ۳۵ میلیمتر بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: بیشترین میزان کاهش بارش در سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته و متوسط درازمدت به حوضه رود زاب اختصاص دارد که به ترتیب شاهد کاهش ۹۸ درصدی و ۹۹ درصدی در این خصوص هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بالویز،استان آذربایجان غربی یکی از مناطق کوهستانی کشور است و توپوگرافی متنوع و گسترده‌ای دارد. 

این استان عمدتاً تحت تأثیر جریان هوای مرطوب اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه‌است،ولی در برخی از ماه‌های زمستان،تودهٔ هوای سردی از اطراف شمال،هوای مدیترانه‌ای آن را متأثر کرده و موجب کاهش قابل توجه دما می‌شود.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۱۴-۱۸:۵۵/چ