چرا باتری ها را (مخصوصا باتری موبایل) نباید در کنار زباله های معمولی دور بیندازیم؟

مهاباد/بالویز/باتری ها موبایل نباید در کنار زباله های معمولی دور بیندازیم،زیرا می تواند موجب انفجار و صدمه زدن به افراد شود. به گزارش سرویس حوادث،پایگاه خبری بالویز،انفجار باتری گوشی یکی از خطرناک‌ترین اتفاق‌هایی است که ممکن است برای ما رخ بدهد. بعد از منفجر شدن باطری گوشی موبایل نه تنها خطر سوختگی شدید و عمقی، […]

چرا باتری ها را (مخصوصا باتری موبایل) نباید در کنار زباله های معمولی دور بیندازیم؟

مهاباد/بالویز/باتری ها موبایل نباید در کنار زباله های معمولی دور بیندازیم،زیرا می تواند موجب انفجار و صدمه زدن به افراد شود.

به گزارش سرویس حوادث،پایگاه خبری بالویز،انفجار باتری گوشی یکی از خطرناک‌ترین اتفاق‌هایی است که ممکن است برای ما رخ بدهد.

بعد از منفجر شدن باطری گوشی موبایل نه تنها خطر سوختگی شدید و عمقی، بلکه حتی خطر مرگ نیز وجود دارد، به همین دلیل باید از بروز آن جلوگیری کرد.

باتری‌های لیتیوم – یونی مدرن که امروز به صورت پک‌هایی قابل شارژ در گوشی های هوشمند و حتی خودروها به کار می‌روند، دارای پتانسیل انفجار هستند، اما این به معنی در خطر قرار داشتن شما و دیگر کاربران این گجت‌ها نیست.

با این حال نباید یک احتمال را نادیده گرفت، هر چند یک در ده هزارم باشد.

انفجار باتری به صورت ناگهانی و زمانی که دما شدیدا افزایش پیدا کرده است رخ می‌دهد.

  • به خاطر برقراری اتصال کوتاه در مدار شارژ، یک ناحیه از باتری شروع به گرم شدن کرده و یا در برخی بخش‌های داخلی آن تغییراتی صورت می‌گیرد.
  • افزایش گرمای یک ناحیه از باتری سبب آغاز شدن برخی واکنش‌های شیمیایی می‌شود که خود سبب تولید گرما هستند. به این ترتیب گرما به دیگر بخش‌های باتری نیز انتقال می‌یابد. به این فرآیند افزایش گرمای الکترولیت می‌گویند.
  • سرانجام افزایش گرما سبب می‌شود الکترولیت جریان را به بیرون ساطع کند. به این ترتیب محفظه باتری شروع به سوختن می‌کند.

ویدیو فوق گویای همه چیز است که باتری‌ها چگونه می‌توانند مانند یک بمب عمل کنند و به افراد بخش جدا سازی زباله ها آسیب برسانند.

مهاباد/بالویز/۹۹/۰۸/۱۱-۲۲:۰۰/ی