قاتل خاموش جان سه نفر سردشتی را گرفت

مهاباد/بالویز/رئیس آتش نشانی شهرستان سردشت گفت:سە نفر در خانە باغی در یکی از روستاهای این شهرستان بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند. به گزارش سرویس حوادث،پایگاه خبری بالویز“پناهی”اظهار داشت:طی تماس شهروندان مبنی بر فوت چند نفر در یکی از خانه باغهای این شهرستان،ماموران این اداره به محل اعزام شدند. وی افزود: […]

قاتل خاموش جان سه نفر سردشتی را گرفت

مهاباد/بالویز/رئیس آتش نشانی شهرستان سردشت گفت:سە نفر در خانە باغی در یکی از روستاهای این شهرستان بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش سرویس حوادث،پایگاه خبری بالویز“پناهی”اظهار داشت:طی تماس شهروندان مبنی بر فوت چند نفر در یکی از خانه باغهای این شهرستان،ماموران این اداره به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مامورین امداد ونجات بررسی در خصوص چگونگی حادثه آغاز شد.

رئیس آتش نشانی سردشت ادامه داد:این حادثە زمانی اتفاق افتاد کە این سە نفر در خانە باغی در اطراف روستا برای گرمایش  اتاق در شب  از بخاری هیزمی استفاده کرده بودند. 

وی گفت:به دلیل مسدود بودن دودکش و تجمع منوکسیدکربن در اتاق ،موجب خفگی آنها شده و جان خود را ازدست داده بودند.

“پناهی”افزود:اجساد توسط امداد و نجات بیمارستان امام خمینی شهرستان سردشت از محل انتقال داده شد.

به گزارش سایت خبری بالویز، گاز منوکسید کربن  بسیار سمی است اما رنگ و بوی خاصی ندارد. به همین دلیل کربن مونوکاسید قاتل نامرئی نامیده می‌شود.

میل ترکیبی کربن مونوکسید با هموگلوبین خون حدود ۲۰۰ برابر بیشتر از میل ترکیب گاز اکسیژن است. در خون انسان حدود ۵ درصد کربن مونوکسید وجود دارد اما اگر این مقدار به ۲۰ درصد برسد باعث مرگ خواهد شد.

شهرستان مرزی سردشت یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان واقع شده است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۱۱-۱۰:۵۷/ی