اولین محموله وارداتی از طریق کارت‌های الکترونیک مرزنشنی از گمرک پیرانشهر ترخیص شد

مهاباد/بالویز/فرماندار شهرستان پیرانشهر گفت:با حضور معاون هماهنگ کننده اقتصادی استانداری،اولین محموله وارداتی از طریق کارت‌های الکترونیک مرزنشنی از گمرک پیرانشهر ترخیص شد. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“سیدعلی ترابی” اظهار داشت: با حضور معاون هماهنگ کننده اقتصادی استانداری و تعدادی از مدیران کل استان از گمرک تمرچین پیرانشهر بازدید به عمل آمد. فرماندار پیرانشهر افزود: […]

اولین محموله وارداتی از طریق کارت‌های الکترونیک مرزنشنی از گمرک پیرانشهر ترخیص شد

مهاباد/بالویز/فرماندار شهرستان پیرانشهر گفت:با حضور معاون هماهنگ کننده اقتصادی استانداری،اولین محموله وارداتی از طریق کارت‌های الکترونیک مرزنشنی از گمرک پیرانشهر ترخیص شد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“سیدعلی ترابی” اظهار داشت: با حضور معاون هماهنگ کننده اقتصادی استانداری و تعدادی از مدیران کل استان از گمرک تمرچین پیرانشهر بازدید به عمل آمد.

فرماندار پیرانشهر افزود: در این دیدار از پایانه‌های مرزی “آغری بار” و “محورطلا” بازدید به عمل آمد و مشکلات این پایانه‌ها برای تسهیل روند صادرات بررسی گردید.

فرماندار پیرانشهر با اشاره به تعطیل شدن پایانه مرزی محورطلا به دلیل برخی از مشکلات در ماه‌های اخیر گفت: تعطیلی این پایانه موجب افزایش ترافیک صادراتی در محور دیگر این گمرک و کاهش سرعت صادرات شده بود که با حضور مسوولان استانی راهکارهای بازگشایی مجدد این پایانه نیز مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم این پایانه به زودی شروع به فعالیت کند.

فرماندار پیرانشهر ادامه داد: امروز با حضور مسوولان استانی اولین محموله وارداتی با استفاده از کارت‌های الکترونیک مرزنشنی ترخیص شد.

“ترابی” افزود: دولت برای حمایت از مرزنشنیان و در راستای ساماندهی معابر کولبری تخفیف سود بازگانی در ترخیص کالا به مبلغ ۷۰۰ هزار تومان برای هر مرزنشین (۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای یک خانواده ۴ نفره) درنظر گرفته است که مرزنشینان می‌توانند با استفاده از شارژ این کارت‌ها، نسبت به واردات کالا اقدام کنند.

وی افزود: صاحبان کارت می‌توانند در مشارکت با ترخیص‌کاران در مرز، از این سود بازرگانی استفاده کنند ولی مرزنشنیان نباید این امتیاز را ارزان فروشی کنند و به هر قیمتی در اختیار ترخیص‌کاران قرار دهند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۰۴-۱۸:۲۹/ی

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)