پیش بینی برداشت حدود ۱۸۰۰ تن محصول کدو آجیلی از مزارع نقده

مهاباد/بالویز/مدیر جهاد کشاورزی نقده از پیش بینی برداشت حدود ۱۸۰۰ تن محصول کدو آجیلی از مزارع شهرستان در سال جاری خبر داد. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز” سید کریم ابراهیم زاده” گفت : سطح زیر کشت محصول کدو اجیلی در سطح شهرستان در سال جاری دو هزار و ۲۱۲هکتار می باشد که پیش بینی […]

مهاباد/بالویز/مدیر جهاد کشاورزی نقده از پیش بینی برداشت حدود ۱۸۰۰ تن محصول کدو آجیلی از مزارع شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز” سید کریم ابراهیم زاده” گفت : سطح زیر کشت محصول کدو اجیلی در سطح شهرستان در سال جاری دو هزار و ۲۱۲هکتار می باشد که پیش بینی می شود حدود ۱۸۰۰ تن محصول از سطح مزارع برداشت شود.

“ابراهیم زاده” با بیان اینکه در تولید این محصول نسبت به سال قبل ده درصد افزایش تولید داریم،افزود: متوسط تولید در هر هکتار حدود ۸۰۰ کیلوگرم می باشد و برداشت این محصول از اوایل شهریور در سطح شهرستان شروع شده و تا نیمه مهر ماه ادامه دارد .

وی خاطر نشان کرد: ارقام کشت شده شامل  رقم های گوشتی و مشهد می باشد که پس از برداشت در بازارهای داخلی شهرستان و استان عرضه می شود.

“ابراهیم زاده” بیان کرد: از مزایای کشت محصول کدو آجیلی می توان به هزینه پایین کشت ، درامد مناسب و تناوب در کنار سایر محصولات اشاره کرد.

لازم به ذکر است که محصول کدو اجیلی در صنایع دارویی و آرایشی و بصورت خوراکی و آجیل استفاده می شود.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۰۳-۱۳:۵۵/ش