چگونه موهای خود را در خانه کوتاه کنیم؟

  مهاباد/بالویز/کوتاه کردن مو در خانه شاید کار سخت و ترسناکی به نظر برسد. اما گاهی شرایطی پیش می آید که نمی توانیم به آرایشگاه برویم یا از کار آرایشگرها راضی نیستیم، به گزارش پایگاه خبری بالویز ،کوتاه کردن مو در خانه شاید کار سخت و ترسناکی به نظر برسد. اما گاهی شرایطی پیش می […]

 

مهاباد/بالویز/کوتاه کردن مو در خانه شاید کار سخت و ترسناکی به نظر برسد. اما گاهی شرایطی پیش می آید که نمی توانیم به آرایشگاه برویم یا از کار آرایشگرها راضی نیستیم،

به گزارش پایگاه خبری بالویز ،کوتاه کردن مو در خانه شاید کار سخت و ترسناکی به نظر برسد. اما گاهی شرایطی پیش می آید که نمی توانیم به آرایشگاه برویم یا از کار آرایشگرها راضی نیستیم، پس چه بهتر که خودمان دست به کار شویم.

گرچه ممکن است مهارت یک آرایشگر حرفه ای را نداشته باشیم، اما می توانیم خودمان در خانه دستی به سر و روی موهایمان بکشیم و ظاهر آن را از آنچه هست بهتر کنیم.

فهرستی از وسایلی که برای کوتاه کردن موی خود احتمالاً به آن ها نیاز دارید:

قیچی تیز

شانه

کش و/ یا گیره

بطری اسپری

حوله

اشتباهاتی که موقع کوتاهی مو باید از ارتکاب آن‌ها خودداری کنید

هنگام اصلاح موی سر خود در خانه بسیار راحت می‌توان دچار اشتباه شد، به ویژه اگر اولین بارتان باشد که چنین کاری می‌کنید. برخی از اشتباهات رایجی که باید از ارتکاب آن‌ها خودداری کنید به شرح زیر هستند:

بیش از حد تهاجمی بودن

از وقت خود به خوبی استفاده کرده و عجله نکنید. خیلی زیاد، خیلی سریع یا خیلی کم موهایتان را کوتاه نکنید. ذره ذره مو‌ها را کوتاه کرده و صبور باشید.

ارتباط ناموفق

اگر از شریک زندگی یا دوستتان برای اصلاح موی سر در خانه کمک می‌گیرید، مطمئن شوید که به شکلی دقیق چیزی که شما می‌خواهید را درک کند. تصمیم گیری در مورد نحوه اصلاح موی سر خود را به آن‌ها واگذار نکنید. مو‌های شماست و شمایید که باید بگویید او چکار باید بکند.

انتظارات بسیار زیاد

اگر فکر کنید که شما یا شریک زندگی تان به خوبی آرایشگر محلتان موهایتان را اصلاح می‌کنید در آخر ناامید خواهید شد. مطمئن شوید هر کسی که این کار را برایتان انجام می‌دهد برای بی نقص بودن کار تحت فشار نباشد، زیرا نتیجه کار تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند بی نقص باشد.

چند توصیه ی مهم درباره کوتاه کردن موی خود:

الف) بهتر است این کوتاهی درحمام انجام گیرد زیرا اگر موهای بلند پس از مدتی خیسی خود را از دست دهند، با خشک شدن لابه لای موها، کوتاه و بلند شده و از یکدست بودن خارج می شوند و مرتب خیس کردن آنها  کار را بر شما دشوار ساخته و تمرکزتان را برای بهتر شدن نتیجه کم خواهد کرد .

ب) کوتاهی موها را می توانید با هر دو نوع قیچی یعنی یک نوع دندانه دار و زیکزاکی که برای خالی کردن موهای خیلی حجیم و پر نیز به کار می رود و نوع دیگر صاف و معمولی انجام دهید.

ج) در صورت بلد بودن می توانید با قیچی معمولی و تیغه صاف،  نوک موها را به جای صاف زدن زیکزاکی کوتاه کنید که بسیار زیباتر و بهتر خواهد شد اما در صورتی که بلد نیستید توصیه می شود هرگز این کار را نکنید و همانطور ساده و صاف کوتاه کنید.

د) می توانید برای تمرین نوع قیچی زدن مو ابتدا کوتاهی ها را بر روی نوک موهای یک عروسک انجام دهید.

موهایتان را به صورت دم اسبی کوتاه کنید

ابتدا موهای خود را خوب شانه بزنید تا مطمئن شوید که در حین کوتاه کردن، گره موها مزاحم کارتان نخواهد شد. ابتدا موهایتان را به همان روش همیشگی شانه بزنید، سپس خم شوید و موها را از عقب به جلو هم شانه کنید تا گره های پشت موها هم باز شوند. سپس موهایتان را دم اسبی کنید و با کش ببندید.

بعد از آن، برای تعیین مقداری که می خواهید از موهایتان کوتاه کنید از یک خط کش استفاده کنید و از انگشتان تان یا یک گیره ی مو برای مشخص کردن مقدار مورد نظر کمک بگیرید. یک بار دیگر یادآوری می کنیم که لازم نیست مقدار خیلی زیادی از آن ها را کوتاه کنید و یک مقدار کم هم کفایت می کند.

قیچی را در دست بگیرید. قسمت های خشک مو و نوک آن را معمولاً با روش برش نقطه ای کوتاه می کنند تا نوک موها ضخیم نشود (در روش برش نقطه ای / Point Cut هنگام زدن موها قیچی را به صورت مایل در دست می گیرند)، اما اگر این مسأله اهمیتی برایتان ندارد می توانید موها را به صورت افقی بزنید.

کوتاه کردن موهای خیلی کوتاه (پیکسی)

تمام موهای خود را به بالای سر شانه کنید. با انگشتان خود  قسمت انتهایی موها را نگه دارید و موهایتان را کوتاه کنید. موهایی که کوتاه کردید را به سمت پایین شانه کنید. نوک موها را با قیچی به صورت نامرتب کوتاه کنید تا رد قیچی روی موهایتان نماند. 

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۰۲-۱۹:۵۰/ج