نشست صمیمانه معاون سازمان سینمایی کشور با فیلمسازان و مدرسان سینمای جوانان مهاباد 

مهاباد/بالویز/ معاون سازمان سینمایی کشور گفت: حضور پر رنگ هنرمندان شهر مهاباد در حوزه صنعت تصویر نشانه تصویری از این بخش سرزمین دارد. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“رمضانعلی حیدری خلیلی ” در نشت با اعضاء سینمای جوانان مهاباد که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد،اظهار داشت: روسای انجمن سینمای جوانان […]

مهاباد/بالویز/ معاون سازمان سینمایی کشور گفت: حضور پر رنگ هنرمندان شهر مهاباد در حوزه صنعت تصویر نشانه تصویری از این بخش سرزمین دارد.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“رمضانعلی حیدری خلیلی ” در نشت با اعضاء سینمای جوانان مهاباد که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد،اظهار داشت: روسای انجمن سینمای جوانان چراغی روشن برای فعالان هنری و سینمایی شهر هستند.

“حیدری خلیلی” افزود: زبان تصویر امروز در جهان حرف اول می زند به طوری که بازار آینده در گروه پرده نمایش است پس برای حیات این هنر باید تلاش کنیم .

معاون سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه،پاتوق فیلم ها در مراکز انجمن همراه با نقد و بررسی و کاووش فیلم است، ادامه داد:مهمترین مقوله در حوزه فیلم تولید محتواست و با زبان تصویر می توان ایده ها،آداب و رسوم ،آیین ها و هنر این مرز بوم را به جهان معرفی کرد .

“رمضانعلی حیدری خلیلی ” تاکید کرد: دفاتر انجمن سینمای جوانان باید زمینه فعالیت ها را بیشتر به وجود آورده و مهمترین نیازهای آموزشی فیلمسازی را شناسایی کنند.

حجت‌الاسلام  والمسلمین ناصر خدایاری  در این جلسه اظهار داشت: سینما از جایگاه ویژه‌ای برای نهادینه کردن فرهنگ و گسترش آیین‌ها، عرف‌ها برخوردار است و شهر بدون سینما مانند خانه بدون تلویزیون است.

وی اضافه کرد: دایر بودن سینما در یک شهر علاوه بر اینکه می‌تواند برای جمعی از هنرمندان زمینه فعالیت ایجاد کند، جامعه هدف بزرگی را نیز به همراه خود دارد که می‌تواند جامعه را از برخی آسیب‌ها مصون نگه‌ دارد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در صورتی که پردیس سینمایی امید در مهاباد راه‌اندازی شود این شهر می‌تواند میزبان جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی در سطح استانی و منطقه‌ای نیز باشد.

وی اظهار داشت: مهاباد یکی از شهرستان‌های فرهنگی آذربایجان‌غربی است و هنرمندان برجسته‌ای در زمینه‌های مختلف تقدیم جامعه هنری کشور کرده و سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی این شهر  مفید و موثر خواهد بود.

فرماندار مهاباد هم گفت: این شهرستان در بین شهرستان‌های کُردنشین به عنوان مرکز زبان و ادبیات کُردی شناخته شده و اساتید بزرگی مانند استاد “عبدالرحمان شرفکندی” متخلص به “هه‌ژار” اهل این شهر بودند.

ایرج شجاعی افزود: مهاباد به عنوان قطب فرهنگی آذربایجان‌غربی یکی از شهرهای گردش پذیر این استان بوده و سالانه چندین هزار نفر از مناطق مختلف کشور از جاذبه‌های گردشگری این شهر بازدید می‌کنند.

وی اضافه کرد: این شهر در گذشته نیز دارای سینما بوده اما به مرور زمان فرسوده شده و چند سالی است که فعال نیست اما فعال شدن دوباره سینما در مهاباد به عنوان یک مطالبه مردمی و فعالان فرهنگی مطرح می‌شود.

فرماندار مهاباد گفت: سینمای جوانان مهاباد از چند سال قبل در این شهرستان فعال است و هر سال علاقمندان زیادی از شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی در دوره‌های فیلم‌سازی و عکاسی این انجمن شرکت می‌کنند.

در ادامه این نشست، سینماگران جوان در شهرستان مهاباد به ارائه دغدغه‌ها و مشکلات خود در زمینه مسایل مختلف پرداختند.

مهاباد/پایگاه خبری تحلیلی بالویز/۹۹/۰۸/۰۱/۲۰:۱۰پ

 

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)