۳ مرکز مجاز خرید سیب صنعتی در مهاباد ایجاد شد

مهاباد/بالویز/معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت:جهت انباشت غیر بهداشتی سیب صنعتی،سه مرکز مجاز خرید سیب صنعتی در مهاباد راه اندازی شده است. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“رسول سعیدیان”اظهار داشت:امسال برای جلوگیری از انباشت غیربهداشتی سیب های دپو شده در حاشیه جاده‌ها، ۳ مرکز برای خرید سیب زیر درختی از کشاورزان در این شهرستان ایجاد […]

مهاباد/بالویز/معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت:جهت انباشت غیر بهداشتی سیب صنعتی،سه مرکز مجاز خرید سیب صنعتی در مهاباد راه اندازی شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“رسول سعیدیان”اظهار داشت:امسال برای جلوگیری از انباشت غیربهداشتی سیب های دپو شده در حاشیه جاده‌ها، ۳ مرکز برای خرید سیب زیر درختی از کشاورزان در این شهرستان ایجاد شد.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد افزود: تاکنون ۳ مرکز مجازخرید این نوع سیب ها با هدف جلوگیری از دپوی سیب در محور‌های مواصلاتی راه اندازی شده است که با نظارت شبکه و بهداشت اقدام به خرید و ارسال سیب به کارخانجات صنایع تبدیلی می‌کنند.

“سعیدیان ” تصریح کرد: این ۳ مرکز در روستا‌های گوگ‌تپه، سراهی دارلک و کارخانه شهد مهاباد فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: عاملان خرید با اخذ مجوز از اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای می‌توانند مراکز خرید درحریم جاده‌ها راه اندازی کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد یاد آور شد: حدود ۳۰ هزار تن سیب صنعتی سالیانه از باغداران شهرستان مهاباد خریداری می‌شود.

سیب حاشیه جاده‌ها در واقع سیب‌های درجه چند کشاورزان است که برای ارسال به کارخانه‌ها دپو شده‌اند.

باد و باران موجب می شود که سیب ها زیر درختان ریزش پیدا کنند و موجب بی کیفیتی آنها شوند.

سیب های صنعتی به کارخانجات کنسانتره ارسال می شوند و با قیمت تعیین شده به فروش می رسانند .

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۷/۲۸-۸:۲۵/د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)