موقوفات مهاباد به ۵۰۷ مورد رسید

مهاباد/بالویز/ در راستای اشاعه فرهنگ وقف،با ثبت این دو مورد وقف جدید تعداد موقوفات شهرستان مهاباد به ۵۰۷ فقره رسید. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری بالویز،رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: دو مورد وقف جدید به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان مهاباد ثبت شد. “سید حسین مقتدر” اظهار […]

مهاباد/بالویز/ در راستای اشاعه فرهنگ وقف،با ثبت این دو مورد وقف جدید تعداد موقوفات شهرستان مهاباد به ۵۰۷ فقره رسید.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری بالویز،رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: دو مورد وقف جدید به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان مهاباد ثبت شد.

“سید حسین مقتدر” اظهار داشت: همزمان با اولین روز های هفته وقف در شهرستان مهاباد دو وقف جدید به ثبت رسید که امیدواریم زمینه ساز اشاعه این فرهنگ زیبای قرآنی در جامعه باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد افزود: این دو وقف جدید در روستای «کیک آباد» از توابع بخش مرکزی مهاباد قرار دارد که توسط خیران نیک اندیش «بایزید حسن پور» «بیرام مصطفی دهبکری» وقف شده است.

وی خاطر نشان کرد: هشتمین وقت سال جاری از طرف «بایزید حسن پور» یک واحد مسکونی به مساحت ۴۲۴ مترمربع و به ارزش ریالی دو و نیم میلیارد ریال است که به نیت خانه عالم در روستای کلات آباد واقع شده است.

این مسئول اضافه کرد: «بیرام مصطفی دهکبری» نیز نهمین وقف امسال را در همین روستا که شامل یک زمین با عرصه و اعیان به مساحت ۴۲ متر مربع و با ارزش ۸۰۰ میلیون ریال به نیت آشپزخانه خانه عالم و فکر کرده است.

گفتنی است ، با ثبت این دو مورد وقف جدید تعداد موقوفات شهرستان مهاباد به ۵۰۷ فقره می‌رسد که ارزش کل موقوفات که امسال به ثبت رسیده است ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

شهرستان مهاباد در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۷/۲۷-۸:۳۰/ی