حدود ۷ هزار خانوار عشایری آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند

مهاباد/بالویز.مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی گفت:با حمایت دولت و توجه و تلاش مسئولان،حدود ۷ هزار خانوار عشایری آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز“علی ناجی” اظهار داشت: ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در این استان زندگی می‌کنند که تاکنون با حمایت دولت، توجه و […]

مهاباد/بالویز.مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی گفت:با حمایت دولت و توجه و تلاش مسئولان،حدود ۷ هزار خانوار عشایری آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز“علی ناجی” اظهار داشت: ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در این استان زندگی می‌کنند که تاکنون با حمایت دولت، توجه و تلاش مسئولان ۶ هزار و ۹۳۹ خانوار از این تعداد از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان استفاده می‌کنند.

“ناجی” افزود: با این آمار حدود ۴۰ درصد از جامعه عشایری این استان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند.

وی بیان کرد: عشایر می‌توانند با مراجعه به دفاتر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و با پرداخت مبالغی بین سه میلیون و ٣٠٠ هزار ریال تا هشت میلیون و ۴٠٠ هزار ریال به صورت سالانه خود را بیمه کنند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: بازنشستگی، از کارافتادگی ناشی از کار، بیماری، حوادث و مزایای مستمری بازماندگان با امکان انتقال سوابق بیمه‌های اجتماعی از دیگر مزیت‌های این بیمه به شمار می‌رود.

“ناجی” با اشاره به بیمه دام عشایر نیز اظهار کرد: در بخش بیمه دام عشایری نیز تاکنون ۲۸۹ هزار و ۵۹ راس دام تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: عشایر برای بیمه کردن هر راس دام خود حدود ۲۰ هزار ریال را برای بیمه پایه پرداخت می‌کند و در بخش بیمه تکمیلی نیز میزان این رقم با توجه به شرایط بیمه متفاوت است.

وی اظهار کرد: عشایر آذربایجان‌غربی حدود ۲ میلیون واحد دامی سبک و سنگین را در اختیار دارند و انواع محصولات لبنی و پروتئینی را تولید و و روانه بازار مصرف می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه عشایر استان با امکانات محدود خود نقش برجسته و مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، بیان کرد: می‌توان با احیا و تقویت مهارت‌های عشایر و ارائه طرح‌های مشتری‌پسند و طبق نیاز بازار در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید) گام‌های موثری را برداشت.

“ناجی” تاکید کرد: جمعیت عشایری آذربایجان‌غربی چهار درصد از جمعیت کل استان و ۱۱ درصد از جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود و این نشان از میزان تاثیرگذاری عشایر در تولید انواع محصولات دامی و غیردامی است.

آذربایجان‌غربی سومین استان کشور به لحاظ برخورداری از جمعیت عشایری است و حدود ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۱۰۴ هزار نفر در این استان زندگی می‌کنند که ۳.۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۷/۱۳-۱۷:۳۹/ی

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)