محکومیت قاچاقچی دو هزار قطعه لاک پشت ،گونه و گیاه تالابی در استان کردستان

مهاباد/بالویز، مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از محکومیت قاچاقچی دو هزار قطعه لاک پشت گوش قرمز و ۱۲۷ گونه گل و گیاه تالابی خبر داد. به گزارش سرویس محیط زیست ، پایگاه خبری بالویز “فریبا رضایی” از محکومیت یک قاچاقچی که قصد خارج کردن دو هزار لاک پشت گوش قرمز و ۱۲۷ گونه گل و […]

مهاباد/بالویز، مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از محکومیت قاچاقچی دو هزار قطعه لاک پشت گوش قرمز و ۱۲۷ گونه گل و گیاه تالابی خبر داد.

به گزارش سرویس محیط زیست ، پایگاه خبری بالویز “فریبا رضایی” از محکومیت یک قاچاقچی که قصد خارج کردن دو هزار لاک پشت گوش قرمز و ۱۲۷ گونه گل و گیاه تالابی را از راه بازارچه مرزی باشماق مریوان داشت، خبر داد و اظهار کرد: این فرد خاطی چندی پیش با رصد و هوشیاری مأموران یگان حفاظت شهرستان مریوان و همکاری عوامل گمرک بازارچه مرزی باشماق دستگیر شده بود.

وی تصریح کرد: این قاچاقچی ضمن سوء استفاده از ضوابط اداری با نام صادرات و جاگذاری در قالب ماهی های زینتی قصد خارج کردن ۲۰۰۰ لاک پشت گوش قرمز و ۱۲۷ گونه گل و گیاه تالابی را که هر دو از اقلام قاچاق محیط زیست محسوب می شوند به کشور  عراق داشت که با تلاش محیط بانان قبل از خروج از مرز کشف و توقیف شد.

به گزارش بالویز و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، وی خاطرنشان کرد: موارد مذکور توسط اداره حقوقی صورت جلسه و افراد خاطی در این قضیه به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی شدند و پس از رسیدگی لازم در این مراجع با صدور حکم قانونی  به بیش از یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند که درس عبرتی باشد برای همه سودجویان که ذخایر ژنتیکی را تخریب می کنند و یا درصدد آسیب رساندن و بیماری زایی در یک جامعه از طریق موجودات زنده هستند.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۷/۱۲-۱۷:۴۸/ش

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)