اجرای حکم ۵۰ میلیاردی قاچاقچی شمش طلا

مهاباد-بالویز-مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان از اجرای حکم ۵۰ میلیارد ریالی برای تبعه عراقی به دلیل قاچاق شمش طلا خبر داد. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری بالویز به نقل اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سید نجیم حسینی گفت: در حین کنترل و بازرسی خودروهای در حال خروج از کشور ایران […]

مهاباد-بالویز-مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان از اجرای حکم ۵۰ میلیارد ریالی برای تبعه عراقی به دلیل قاچاق شمش طلا خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری بالویز به نقل اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سید نجیم حسینی گفت: در حین کنترل و بازرسی خودروهای در حال خروج از کشور ایران توسط عوامل پست کنترل و مراقبت از مرز زمینی هنگ مرزی شهرستان مریوان از یک دستگاه کامیون کشنده که متعلق به یک فرد تبعه عراق بود، تعداد ۴ قطعه شمش طلا جمعاً به وزن ۶ کیلو و ۴۰۰ گرم در زیر کف پوش کابین و پدال گاز کشف و ضبط شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان افزود: با توجه به اینکه فرد راننده هیچ گونه مدارک گمرکی را حین کشف همراه نداشت و بیان کرد که کالاها مربوط به افرادی هستند که به اجبار وی را ملزم به خروج کالاها از مرز ایران کردند و آنها را نمی شناسند؛ پرونده تخلف  در تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به اقرار متهم، فقدان مدارک گمرکی، نخلف محرز اعلام و رئیس شعبه رسیدگی کننده، متهم را از حیث حمل کالای قاچاق به پرداخت مبلغ ۵۱ میلیارد و ۹۹۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد و با توجه به اینکه مالک شمش ها شناسایی نشد؛ حکم به ضبط شمش های طلا به نفع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) صادر و با توجه به ارزش کالاهای قاچاقی که بیشتر از یک میلیارد ریال است، کامیون حامل کالاهای قاچاق به نفع سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ضبط شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان تصریح کرد: متهم پرونده جزای نقدی را پرداخت و پرونده مختومه شد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۷/۱۰-۱۱:۰۸/پ