آذربایجان‌غربی جزو ۳ استان برتر کشور در اخذ اسناد حدنگاری منابع طبیعی شد

 مهاباد-بالویز-مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت:آذربایجان‌غربی جزو ۳ استان برتر کشور در اخذ اسناد حدنگاری منابع طبیعی شد. به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری بالویز“هادی قاسمی” اظهار داشت: این استان با حکم رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان یکی از سه استان برتر در اخذ اسناد حدنگاری (کاداستر) منابع طبیعی […]

 مهاباد-بالویز-مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت:آذربایجان‌غربی جزو ۳ استان برتر کشور در اخذ اسناد حدنگاری منابع طبیعی شد.

به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری بالویز“هادی قاسمی” اظهار داشت: این استان با حکم رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان یکی از سه استان برتر در اخذ اسناد حدنگاری (کاداستر) منابع طبیعی طی سال جاری شده است.

” قاسمی” افزود: در این بررسی، علاوه بر آذربایجان غربی، استان های یزد و اصفهان نیز رتبه برتر را در اجرای این طرح مهم حوزه منابع طبیعی کسب کردند.

وی اضافه کرد: این رتبه نشان دهنده فعالیت بسیار خوب کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در حدنگاری منابع طبیعی و دریافت سند مالکیت برای اراضی ملی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۰ درصد هدف‌گذاری انجام‌شده برای اجرای طرح کاداستر اراضی ملی طی سال جاری در استان محقق شده که درصدد هستیم این رقم تا پایان سال به ۱۰۰ درصد برسد.

وی اضافه کرد: پس از اجرای طرح کاداستر، این اراضی برای صدور سند مالکیت به اداره کل ثبت اسناد آذربایجان غربی ارسال شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: این استان ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتارعرصه ملی دارد که با اجرای طرح کاداستر خواهیم توانست تمامی اسناد مالکیت اراضی ملی را با تعیین حدود دقیق استخراج و سند تک برگی برای آنها صادر کنیم.

قاسمی گفت: اجرای طرح کاداستر، مانعی جدی و مطمئن برای جلوگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی خواهد بود و با همه توان در این راستا تلاش داریم.

همچنین طبق گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی، تا پایان مرداد امسال اسناد مالکیت کاداستری یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از عرصه های طبیعی این استان صادر شده است.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۷/۰۷-۱۶:۰۵/د