چهار جراحی موفق تعویض مفصل لگن و زانو در شهرستان مرزی سردشت انجام شد

مهاباد-بالویز-جراح و متخصص ارتوپدی شهرستان مرزی سردشت،گفت:چهار جراحی تعویض مفصل زانو ولگن در بیمارستان سردشت با موفقیت انجام شد. به گزارش سرویس پزشکی سلامت،پایگاه خبری بالویز“علی مندی جراح و متخصص ارتوپدی”اظهار داشت: دو بییمار خانم و آقا به علت تخریب مفصل زانو تحت عمل جراحی زانو قرار گرفتند. ” مندی” افزود: این جراحی ها جزء […]

مهاباد-بالویز-جراح و متخصص ارتوپدی شهرستان مرزی سردشت،گفت:چهار جراحی تعویض مفصل زانو ولگن در بیمارستان سردشت با موفقیت انجام شد.

به گزارش سرویس پزشکی سلامت،پایگاه خبری بالویز“علی مندی جراح و متخصص ارتوپدی”اظهار داشت: دو بییمار خانم و آقا به علت تخریب مفصل زانو تحت عمل جراحی زانو قرار گرفتند.

” مندی” افزود: این جراحی ها جزء جراحی های سنگین ارتوپدی هستند و که در مراکز بخصوص انجام می شوند و بیمار نیاز است تا مدتها در رفت و آمد  برای کنترل و مشاوره با پزشکی باشد.

وی تصریح نمود : انجام این جراحی ها در سردشت از خطرات تردد در راههای صعب العبور و نیز از هزینه های درمان می کاهد.

در این اعمال جراحی، سطح مفصل استخوان‌های زانو و لگن با یک سطح مصنوعی جایگزین می‌شود.

مهمترین هدف تعویض زانو از بین بردن دردی است که در اثر ساییدگی، آرتروز و رماتیسم یا تخریب سطح مفصلی ایجاد می‌شود و به دست آوردن دامنه حرکتی مطلوبی است که در سطح مفصل زانو و اصلاح تغییر شکل ایجاد می‌شود.

شایان ذکراست بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سردشت در جنوب غربی استان آذربایجان غربی در فاصله ۲۲۵کیلومتری با مرکز استان آذربایجان غربی با ۱۲۰تخت فعال به بیش از ۱۲۳ هزار نفر جمعیت این شهرستان ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی می دهد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۷/۰۱-۱۶:۰۵/س