بیش از ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی در آذربایجان غربی فعالیت دارند

مهاباد-بالویز-مدیر بخش طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی،گفت:در این استان تعداد ۷۳۶ واحد مرغداری گوشتی مشغول به فعالیت هستند.  به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز“یحیی خلیلی اظهار داشت : این استان با دارا بودن تعداد ۷۳۶ واحد مرغداری گوشتی با ظرفيت بيش از ۱۵ ميليون و هفتصد و پنجاه هزارقطعه در دوره جزو استان […]

مهاباد-بالویز-مدیر بخش طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی،گفت:در این استان تعداد ۷۳۶ واحد مرغداری گوشتی مشغول به فعالیت هستند. 

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز“یحیی خلیلی اظهار داشت : این استان با دارا بودن تعداد ۷۳۶ واحد مرغداری گوشتی با ظرفيت بيش از ۱۵ ميليون و هفتصد و پنجاه هزارقطعه در دوره جزو استان هاي مطرح و شاخص در صنعت طيوركشور محسوب می شود.

“خلیلی” با اشاره به تولید ۱۰۲ هزار تن گوشت مرغ در استان افزود: سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور ۳۰ تا ۳۱ کیلوگرم و در استان ۲۶ کیلوگرم است و اذربایجان غربی از نظر تولید در این بخش جزو ۱۰ استان پیشتاز کشور است.

مدیر بخش طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: همچنين تعداد ۶۹ واحد مرغ مادر گوشتي با ظرفيت بيش از ۲ ميليون و هفتاد و چهارهزار قطعه در دوره در سطح استان فعال است .

وی ادامه داد: سالانه ۱۵ درصد از گوشت مرغ تولیدی مازاد استان به سایر استانهای کشور صادر می شود.

“خلیلی” تصریح کرد: علی رغم برخی مشکلات موجود در بخش نهاده های طیور هنوز کاهش تولید در استان در بخش جوجه یک روزه و مرغ گوشتی گزارش نشده است و پیش بینی ها بیانگر تحقق سهم تولیدی پیش‌بینی شده تا پایان سال است.

 مدیر بخش طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان با داشتن شش واحد كارخانه جوجه كشي با ظرفيت توليدي بيش از ۹۴ ميليون قطعه جوجه يك روزه گوشتي در سال، ۱۵ واحد كشتارگاه صنعتي طيور به ظرفيت ۳۹هزار و پانصد قطعه در هرساعت، ۲۷ واحد كارخانه خوراك دام و طيور به ظرفيت اسمي ۱۰۳۶ هزار وپانصد تن درسال جزو استان هاي مطرح و شاخص در صنعت طيوركشور محسوب می شود.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۳۱-۱۱:۱۷/د