محصولات۷ واحد تولیدی شهرستان پیرانشهر به کشور عراق صادر می شود

مهاباد-بالویز-رییس اداره صنعت،معدن وتجارت شهرستان پیرانشهر،گفت:محصولات ۷ واحد تولیدی صنعتی بطور مستقیم به کشور عراق و دیگر کشور های همسایه صادر می شود. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“رسول نامجو “اظهار داشت:با توجه به هم مرز بودن پیرانشهر با کشور عراق و وجود گمرک تمرچین در این شهرستان ،محصولات ۷ واحد تولیدی صنعتی بطور مستقیم […]

مهاباد-بالویز-رییس اداره صنعت،معدن وتجارت شهرستان پیرانشهر،گفت:محصولات ۷ واحد تولیدی صنعتی بطور مستقیم به کشور عراق و دیگر کشور های همسایه صادر می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“رسول نامجو “اظهار داشت:با توجه به هم مرز بودن پیرانشهر با کشور عراق و وجود گمرک تمرچین در این شهرستان ،محصولات ۷ واحد تولیدی صنعتی بطور مستقیم به کشور عراق و دیگر کشور های همسایه صادر می شود.

وی افزود: در حال حاضر ۵۲ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای یک هزار و ۲۴۵ نفر در شهرستان پیرانشهر و جود دارد.

“نامجو “تصریح کرد: همچنین ۱۱ طرح تولیدی صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال پیش بینی شده برای ۱۴۶ نفر به صورت مستقیم در حال اجرا می باشند.

رییس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان پیرانشهر بیان کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال که از سوی ایشان به عنوان سال جهش تولید مزین شده است ۸۴ طرح صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال و اشتغال زایی پیشبینی شده برای یک هزار و ۱۴۸ نفر بصورت مستقیم در دست اجرا می باشد.

“نامجو” اضافه کرد: در ۵ ماهه نخست سال جاری باتوجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و تعلیق فعالیت های اقتصادی، ۹۲ هزار و ۷۴۹ تن انواع کالاهای تولید داخلی به ارزش بیش از ۱۲۴ میلیون و ۳۴۱ هزار دلار به کشور های هدف از مرز تمرچین صادر گردید که نسبت به ۵ ماهه نخست سال گذشته از لحاظ ارزشی ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: همچنین با وجود تحریم های ظالمانه کشورهای غربی علیه کشور در ۵ ماهه نخست سال جاری بیش از ۲ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸ میلیون و ۸۹ هزار دلار از گمرک تمرچین پیرانشهر وارد کشور شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۴ درصد و از لحاظ ارزشی ۳۲ درصد افزایش داشته است.

شهرستان پیرانشهر در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است .

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۲۸-۱۷:۱۰/ج