ترویج و آموزش مراقبت های بهداشتی در میان عشایر شهرستان مهاباد

مهاباد-بالویز،سفیر-برنامه ترویج آموزش ها و مراقبت های بهداشتی به منظور پیشگیری از بیماریهای واگیر دار برای عشایر شهرستان مهاباد اجرا شد. به گزارش سرویس سلامت ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز” مسئول واحد گسترش مرکز مهاباد ، گفت:مراقبت های بهداشتی و آموزش مقابله با بيماري هاي فصلي و کرونا ویروس ، نحوه صحیح دفع فاضلاب و […]

مهاباد-بالویز،سفیر-برنامه ترویج آموزش ها و مراقبت های بهداشتی به منظور پیشگیری از بیماریهای واگیر دار برای عشایر شهرستان مهاباد اجرا شد.

به گزارش سرویس سلامت ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز” مسئول واحد گسترش مرکز مهاباد ، گفت:مراقبت های بهداشتی و آموزش مقابله با بيماري هاي فصلي و کرونا ویروس ، نحوه صحیح دفع فاضلاب و فضولات حیوانی ، بيماري هاي عفوني، بررسي وضعيت آب آشاميدني و بيماري هاي مشترك انسان و دام در راستاي آگاه سازي تب كريمه كنگو به عشاير شهرستان به صورت چهره به چهره آموزش داده شد.

“جعفر احمد نژاد” اظهار کرد: هدف از این برنامه آموزش و ترویج مراقبتهای بهداشتی و توزیع ماسک پارچه ای و مواد ضدعفونی  و تراکت های پیشگیری از بیماری کرونا و شستشوی دست ها با آب و صابون در راستای ارتقا سلامت عشایر می باشد.

کارشناس مسئول واحد گسترش مرکز مهاباد،خاطر نشان کرد: در این برنامه تعداد ۳ نفر از کارشناسان بهداشت محیط  ،گسترش و بهورز در قالب ۲ اکیپ ، آموزشهای خود مراقبتی و پیشگیری را به عشایر مناطق قوپی بابا علی، قشقونه سفلی و علیا،باگردان سفلی و علیا ،لمونج و دوچومان شهرستان مهاباد اجرا کردند.

وی بیان داشت:جمعیت عشایر شهرستان مهاباد ۲۸۵۴ نفر می باشد و با وجود این تعداد ، آموزشهای مستمر مراقبتهای بهداشتی برای ارتقا سلامت عشایر باید به صورت مداوم ادامه یابد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۲۶/۸:۲۰/چ