برداشت انگور از تاکستان‌های مهاباد آغاز شد

 مهاباد-بالویز،سفیر-مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت:برداشت انگور از سطح ۴۹۰هکتار از تاکستانهای دیم و آبی این شهرستان آغاز شد. به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز « جعفر ایمانیان» افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار و ۶۶۴ تُن انگور از تاکستان‌های این شهرستان برداشت ‌شود که این میزان نسبت به سال قبل افزایش ۲۰ درصدی […]

 مهاباد-بالویز،سفیر-مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت:برداشت انگور از سطح ۴۹۰هکتار از تاکستانهای دیم و آبی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز « جعفر ایمانیان» افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار و ۶۶۴ تُن انگور از تاکستان‌های این شهرستان برداشت ‌شود که این میزان نسبت به سال قبل افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره اینکه اجرای برنامه‌های ترویجی برای کشاورزان و نبود سرمازدگی موجب افزایش برداشت در سال جاری شده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ‌هزار و ۸۴۸ تن محصول از تاکستان‌های دیم با میانگین سه تن در هر هکتار و ۸۴۰ تن محصول نیز از مزارع آبی با میانگین ۱۲ تن در هکتار برداشت شود.

مدیرجهاد کشاورزی مهاباد اظهار کرد: در این شهرستان هم‌اکنون در مجموع ۴۹۰ هکتار تاکستان‌ وجود دارد که ۴۸۰ هکتار آن به صورت باغ‌های بارور و مابقی به صورت غیربارور است.

“ایمانیان” با بیان اینکه امسال مجوزی برای احداث باغ‌های آبی در سطح استان صادر نشده است، اضافه کرد: تاکستان‌های این شهرستان در بخش انگور آبی ارقام کشمشی، انگور زرد و قرمز و در بخش دیم نیز ارقام خلیلی، دسته‌چن، مایه‌مو، ریش‌بابا و سایر ارقام بومی دیگر کشت شده است.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۲۵-۸:۱۰/س