خلاء مجتمع فرهنگی و هنری در مهاباد احساس می شود

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی ،گفت:خلاء نبود مجتمع فرهنگی و هنری در مهاباد احساس می شود.  به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز“ناصر خدایاری” اظهار داشت : یکی از نیازهای اساسی شهرستان مهاباد وجود مجتمع فرهنگی و هنری است که این نیاز در این شهرستان احساس می شود. […]

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی ،گفت:خلاء نبود مجتمع فرهنگی و هنری در مهاباد احساس می شود. 

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز“ناصر خدایاری” اظهار داشت : یکی از نیازهای اساسی شهرستان مهاباد وجود مجتمع فرهنگی و هنری است که این نیاز در این شهرستان احساس می شود.

“ناصر خدایاری ” افزود: با توجه به مکان یابی که برای تاسیس کتابخانه در نظر گرفته شده است می توان با حمایت های فرماندار شهرستان و همچنین مدیریت برنامه ریزی استان این فضا جهت ساخت مجتمع در نظر گرفته شود و کتابخانه از ظرفیت آماده مجتمع فرهنگی و هنری که خود در این مکان مستقر هستند به آنها واگذار گردد.

«خدایاری »اظهار داشت: تشکیل جلسات متعدد در شهریور ماه سال جاری نشان از دغدغه های فرهنگی استان به مسائل فرهنگی و هنری این استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل ۷ جلسه کمیته رصد و پایش ،۱۱جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات و ۲۲جلسه فرهنگی و هنری ،افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس، بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری در فضای مجازی صورت گرفته است.

وی ادامه داد:تشکیل گروه بهارانه در فضای مجازی با مشارکت ۱۷ شهرستان استان در راستای شناسایی قابلیت ها ،استعدادها،و آشنایی فرهنگی و هنری است .

این مقام ارشد هنری استان با اشاره به راه اندازی گروه انجمن شعر و ادبیات شعرای جوان یادآورشد:قبل از کرونا کلیه فعالیت ها به صورت میدانی انجام می شد ولی در حال حاضر بخش اعظم این فعالیت ها به فضای مجازی منتقل شده است .

«ناصر خدایاری» تصریح کرد:جهت شناسایی توانمندی ها و قابلیت های فرهنگی و هنری باید آرام حرکت کرد تا به شکوفایی فرهنگی در استان برسیم و برای رسیدن به این شکوفایی باید زبان تفاهم و تعادل به کار بیندازیم تا بتوانیم ظرفیت های فرهنگی و هنری را به یکدیگر معرفی کنیم .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش تعداد اعضای صندوق در استان ،گفت: تسهیلات گیرندگان کرونایی می توانند تا آخر شهریور نسبت به تکمیل پرونده و یا ثبت نام خود اقدام کنند.

در پایان تندیس به همراه لوح یادبود جشنواره داستانک کوردی به مدیر کل فرهنگ و ارشاد از طرف دبیر جشنواره اهداء شد .

“ناصر خدایاری” در سفر یک روزه خود از شهرستان مهاباد ،با چند هنرمند پیشکوست این شهرستان دیدار کرد وی همچنین با خانواده مرحوم سلیمان محمدیانی کارشناس خبره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد که چند روز پیش به دلیل عارضه بیماری فوت نمودند دیدار و دلجویی نمود .

این دومین سفر “خدایاری” به شهرستان مهاباد در سال جاری است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۲۴-۰۸:۱۵/د