اعضای بدن بانوی ورزشکار بوکانی اهداء شد

مهاباد-بالویز،سفیر–به دنبال مرگ مغزی «بیانه عطاری» بانوی ورزشکار بوکانی، اعضای بدن وی به بیماران نیازمند بهعضو اهداء شد. به گزارش سرویس ورزشی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،«بیانه عطاری» چند روز قبل در بلوار ساحلی بوکان به هنگام دوچرخه سواری توسط یک وانت پیکان تصادف کرده که از ناحیه سر و گردن دچار اسیب دیدگی شدید شده بود […]

مهاباد-بالویز،سفیربه دنبال مرگ مغزی «بیانه عطاری» بانوی ورزشکار بوکانی، اعضای بدن وی به بیماران نیازمند بهعضو اهداء شد.

به گزارش سرویس ورزشی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،«بیانه عطاری» چند روز قبل در بلوار ساحلی بوکان به هنگام دوچرخه سواری توسط یک وانت پیکان تصادف کرده که از ناحیه سر و گردن دچار اسیب دیدگی شدید شده بود .

مرحومه «عطاری» در زمان حیات برای اهدای عضو ثبت نام کرده بود و خانواده وی نیز جهت اهداء اعضای بدن موافقت کرده بودند.

با رضایت خانواده این کوهنورد مبنی بر اهدای عضو بدن وی، این بیمار مرگ مغزی به ارومیه منتقل شده و ۲ عضو شامل کبد و قلب وی برای اهدا به بیماران نیازمند اهدا شد.

اهدای عضو بدن این بانوی کوهنورد، نخستین اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در سال‌جاری در این شهرستان است.

این بانوی کوهنورد و صخره نورد که ۳۵ سال سن داشت، دارای بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت ورزشی کوهنوردی وصخره نوردی به صورت حرفه داشت.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

در حال حاضر ۲۵ هزار نفر از بیماران در کشور در صف دریافت عضو قرار دارند و این در حالی است که تنها۸۰۰ نفر در سال اهدای عضو می‌کنند؛ سالانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور شرایط اهدای عضو می‌یابند که تنها یک سوم از این تعداد، عضو خود را اهدا می کنند.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۱۷-۱۰:۳۸/د