هشت نانوایی متخلف در سقز پلمپ شد

مهاباد-بالویز،سفیر-رییس اداره صمت سقز گفت: هشت واحد نانوایی متخلف و یک واحد دانه بندی شن و ماسه بدلیل تخلف در این شهرستان پلمب شد. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«بهنام میرزایی»در ۲ ماه گذشته تخلفات زیادی در سطح بازار بدلیل کم فروشی و گران فروشی از واحدهای صنفی مشاهده و نحوه تخلف آنها را بررسی […]

مهاباد-بالویز،سفیر-رییس اداره صمت سقز گفت: هشت واحد نانوایی متخلف و یک واحد دانه بندی شن و ماسه بدلیل تخلف در این شهرستان پلمب شد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«بهنام میرزایی»در ۲ ماه گذشته تخلفات زیادی در سطح بازار بدلیل کم فروشی و گران فروشی از واحدهای صنفی مشاهده و نحوه تخلف آنها را بررسی و تذکر دادیم و در صورت تکرار تخلف، واحد صنفی پلمب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات واحدهای صنفی سقز مربوط به واحدهای خبازی است، افزود: هشت واحد خبازی متخلف بدلیل کم فروشی پلمب شدند.

وی یادآور شد: در شهرستان سقز ۲۷۲ واحد نانوایی لواشی شامل ۱۸۵ شهری و ۸۷ روستایی، ۲۰ واحد سنگک پزی، ۴۲ واحد بربری، ۲۱ واحد نان‌های سنتی مثل کلانه و کولیره و یک واحد نان روغنی در مجموع ۳۵۶ واحد خبازی فعال است.

میرزایی اضافه کرد: برخی واحدهای نانوایی‌ این شهرستان با هدف کسب منفعت، اقدام به کم کردن وزن چانه کرده و در هر قرص نان ۳۰ تا ۴۰ گرم از وزن کم می کنند و به عبارتی سه قرص نان به جای ۲ نان به مردم می‌دهند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز، با اشاره به اینکه کلیه واحدهای صنفی بخصوص نانوایی ها مکلف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند، گفت: اگر این واحدها مسایل بهداشتی را رعایت نکنند حتما با آنها برخورد خواهد شد و در این راستا نیز تاکنون به بیش از ۱۰۰ واحد صنفی تذکر داده شده است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۱۴-۱۲:۵۵/ج