بیش از ۱۵۰ هزار راس دام در ارومیه پلاک کوبی شد

مهاباد-بالویز،سفیر-درجهت اجرای جلوگیری از قاچاق دام و شناسنامه دار کردن ۱۵۸ هزار دام سبک و سنگین در ارومیه هویت گذاری و پلاک کوبی شدند. به گزارش سرویس سلامت ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«محمود سپهر فر»اظهار داشت:۱۱۰ هزار دام سنگین و ۴۲۰ هزار دام سبک در شهرستان ارومیه  وجود دارد که از ابتدای اجرای این طرح دو […]

مهاباد-بالویز،سفیر-درجهت اجرای جلوگیری از قاچاق دام و شناسنامه دار کردن ۱۵۸ هزار دام سبک و سنگین در ارومیه هویت گذاری و پلاک کوبی شدند.

به گزارش سرویس سلامت ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«محمود سپهر فر»اظهار داشت:۱۱۰ هزار دام سنگین و ۴۲۰ هزار دام سبک در شهرستان ارومیه  وجود دارد که از ابتدای اجرای این طرح دو هزار راس دام سنگین و ۱۵۶ هزار دام سبک پلاک کوبی شده است.

سپهر فر افزود: این طرح برای شناسایی دام موجود، ثبت اطلاعات دامدار و دام، کنترل جابه جایی دام و جلوگیری از قاچاق دام و توزیع عادلانه نهاده های دامی در سطح کشور اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: با اتمام زمان پلاک کوبی، دام های بدون پلاک و هویت حق نقل و انتقال، خرید و فروش، کشتار در کشتارگاه ها و اخذ خدمات دولتی را ندارند و به عنوان دام قاچاق تلقی می‌شوند .

سپهر فر اضافه کرد: دام های دارای پلاک قبل از هر گونه نقل و انتقال باید به اداره کل دامپزشکی جهت تشخیص هویت و اخذ برگ تردد مراجعه و مجوز های لازم را اخذ کنند.

وی اظهار کرد: پلاک ۱۵ رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام محسوب می‌شود و تمامی هزینه های پلاک زنی به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می‌شود، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۱۴-۱۰:۳۵/ج