در هفته دولت امسال ۱۰۹ پروژه اقتصادی با اشتغال زایی ۱۵۳۷ نفر افتتاح و کلنگ زنی شد‌

مهاباد-بالویز،سفیر-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: در هفته دولت امسال ۱۰۹ پروژه اقتصادی با اشتغال زایی ۱۵۳۷ نفر افتتاح و کلنگ زنی شد‌. به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،« نادر صادقی» در برنامه تلویزیونی “در مسیر توسعه ” شبکه استانی اظهار داشت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و نیز سیاست […]

مهاباد-بالویز،سفیر-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: در هفته دولت امسال ۱۰۹ پروژه اقتصادی با اشتغال زایی ۱۵۳۷ نفر افتتاح و کلنگ زنی شد‌.

به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،« نادر صادقی» در برنامه تلویزیونی “در مسیر توسعه ” شبکه استانی اظهار داشت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و نیز سیاست های دولت به منظور دستیابی به تولیدی پایدار و ارزآور ۳۷ سرفصل تدوین شده که برای هر سرفصل گام های عملی و نیز زمانبندی لازم از طریق بیان مشکلات و موانع و راهکارها درنظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: از موانع توسعه می توان به بروکراسی اداری، پاسخگویی طولانی به استعلامات و سرمایه گذاری ها و نیز اشکالات سیستم بانکی اشاره کرد. از عمده موانع دیگر توسعه که مختص استان نیست و شامل همه کشور می شود این است که عوامل دخیل در فرایند اقتصادی اعم از تولید،فروش، توزیع و خرید کمترین ارتباطی با هم ندارند.

معاون استاندار آذربایجان غربی گفت: نبود سیستم های مدیریت زنجیره تامین مشکلی است که اگر برطرف شود بخش عمده از مشکلات کنونی اقتصادی از جمله کشت محصول و فروش آن برطرف می شود.

وی خاطر نشان کرد: اقتصادی پویا است که سرمایه گذاری در آن نقش اصلی را داشته باشد. در استان برای تحقق این امر علاوه بر اینکه فضای کسب و کار به نحو مطلوبی برقرار شده، تلاش برای رفع فرآیندهای زائد نیز کماکان ادامه دارد. اهلیت سنجی سرمایه گذار را به عنوان یک فاکتور مهم برای جلوگیری از هدررفت منابع و تحویل منابع ملی به سرمایه گذاران واقعی اجرا می سازیم.

«صادقی »افزود: آذربایجان غربی در حال حاضر رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار کشور را داراست. بررسی این عامل مهم اقتصادی توسط اتاق بازرگانی ایران انجام می گیرد. استان سال ۹۶ رتبه ۲۰ بهبود محیط کسب و کار بود که در دو سال اخیر با ارتقای ۱۹ پله ای و حفظ آن جهش قابل ملاحظه ای در این رابطه داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: یکی از ایرادات نظام مالی کشور بانک محور بودن است.این مشکل در استان نیز مشهود است. متکی بودن تولید به سیستم بانکی نتوانسته نتایج مطلوبی متناسب با هزینه و زمان دربر داشته باشد. تولیدکنندگان باید به بازار سرمایه نگاه جدی داشته باشند. یکی از اهرم های مطمئن تامین منابع مالی بازار سرمایه است.

وی تاکید کرد: برای رونق تولید یکی از سیاست های جدی دولت برگزاری کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید است. در ۵ سال اخیر ۳۵۵ جلسه اصلی و ۵۰۰ جلسه کارشناسی در این خصوص برگزار شده که ۳ هزار مصوبه داشته است. از قبل این جلسات ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان برای تسهیل در تولید پرداخت شده است. این رقم علاوه بر ۲۵ هزار میلیارد ریالی است که خود سیستم بانکی برای رونق تولید پرداخت کرده است.

«صادقی» بیان کرد: سر منشا تحولات اقتصادی صادرات است.در ۷ سال گذشته ۱۰ میلیون تن به ارزش ۶ میلیارد دلار صادرات از استان انجام گرفته است. در دو سال اخیر این روند بسیار برجسته بوده است.

وی تصریح کرد: در خصوص جذب سرمایه گذاری نیز در ۷ سال گذشته ۱۳۵۵ پروانه بهره برداری صادر شده است که منجر به ۳۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و ایجاد ۱۴ هزار شغل شده است. در بحث سرمایه گذاری خارجی نیز ۳۴ فقره مجوز با بیش از یک میلیار دلار سرمایه گذاری صادر شده است.

معاون استاندار آذربایجان غربی گفت: یکی از اولویت های اساسی استان در سال جاری حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها است. در این راستا صندوق سرمایه گذاری پژوهش و فناوری با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۱۳-۱۳:۰۵/پ