مقایسه دو دوربین گوشی پرچمدار هواوی و سامسونگ در زمینه دوربین عکاسی

مهاباد-بالویز،سفیر– مقایسه دوربین گوشی هواوی و سامسونگ این دو غول پرچمدار تکنولوژی در زمینه دوربین عکاسی را بررسی می کنیم. به گزارش سرویس تحلیل ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ، برای مشاهده عملکرد دوربین پی ۴۰ پرو و گلکسی اس ۲۰ اولترا در محیط‌های روشن و کم نور ما را همراهی کنید. قبل از بررسی عملکرد […]

مهاباد-بالویز،سفیر– مقایسه دوربین گوشی هواوی و سامسونگ این دو غول پرچمدار تکنولوژی در زمینه دوربین عکاسی را بررسی می کنیم.

به گزارش سرویس تحلیل ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ، برای مشاهده عملکرد دوربین پی ۴۰ پرو و گلکسی اس ۲۰ اولترا در محیط‌های روشن و کم نور ما را همراهی کنید.

قبل از بررسی عملکرد دوربین ، دوربین پی ۴۰ پرو و گلکسی اس ۲۰ اولترا نگاهی به مشخصات هردو گوشی خواهیم داشت.

هواوی پی ۴۰ پرو از چهار دوربین در پنل پشتی بهره می‌برد که سنسور اصلی ان ملقب به اولترا ویژن است .و از رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل برخوردار می‌باشد.

همچنین ابعاد این سنسور ۱/۱.۲۸ اینچ است که در پس لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرارگرفته است.

بعد از دوربین اصلی، نوبت به دوربین جذاب تله فوتو می‌رسد.

هواوی در P40 Pro برای این دوربین از سنسور جدید ۱۲ مگاپیکسلی بهره گرفته است که یک پیشرفت محسوس نسبت به سنسور ۸ مگاپیکسلی در نسل قبلی است.

لنز پیروسکوپی دوربین تله فوتوی پی ۴۰ پرو ، دارای فاصله کانونی ۱۲۵ میلی متری بوده و گشودگی دهانه دیافراگم آن، f/3.4 می باشد که زوم ۵ برابری نسب به دوربین اصلی را در اختیار می‌گذارد.

دوربین سوم از نوع فوق عریض می‌باشد و هواوی رزولوشن ۴۰ مگاپیکسلی را برای آن درنظر گرفته است.

این سنسور در پس لنز ۱۸ میلی‌متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است که از قابلیت فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می‌کند.

درنهایت دوربین TOF را داریم که امکان عکاسی پرتره در این گوشی را فراهم می‌کند.

گلکسی اس ۲۰ اولترا از مجموعه دوربین متفاوت نسبت به برادران خود اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس بهره می‌برد.

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل،دوربین تله فوتوی پریسکوپی با حسگر ۴۸ مگاپیکسل، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل و ماژول عمق سنج سه‌بعدی TOF به همراه دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی مشخصات اسمی ساختمان دوربین این گوشی فوق‌العاده قدرتمند را تشکیل می‌دهند.

جذاب‌ترین عضو مجموعه دوربین اس ۲۰ اولترا حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی است که دارای لنز ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم F/1.8 می‌باشد.

ازدیگر ویژگی‌های آن می‌توان به nonacell ، Smart-ISO و HDR آنی، فیلمبرداری ۸K اشاره کرد.

دوربین دوم این مجموعه دارای رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل است و امکان زوم هیبریدی ۱۰ برابر و زوم فضایی ۱۰۰ برابر را در اختیار می‌گذارد.

همچنین این سنسور در پس لنزی پریسکوپی با گشودگی دیافراگم F/3.6 قرار گرفته است و مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال می‌باشد.

دوربین فوق عریض هم از سنسور جدید ۱۲ مگاپیگسلی سامسونگ S5K2LA استفاده می کند که گشودگی دهانه دیافراگم لنز آن F/2.2 بوده و این دوربین زاویه دید ۱۲۳ درجه ای را در اختیار خواهد گذاشت.

در آخر باید به دوربین دوربین ToF با قابلیت تشخیص عمق ۳ میلیون نقطه ای اشاره داشته باشیم که به تنهایی قابل استفاده نبوده و صرفا برای سنجش عمق، جهت بهبود تجربه عکاسی پرتره و استفاده از قابلیت های واقعیت افزوده، کاربرد دارد.

عکاسی در محیط‌های روشن دوربین پی ۴۰ پرو و گلکسی اس ۲۰ اولترا

هردو گوشی مجهز به دوربین‌های قدرتمندی هستند که امکان عکس‌برداری برای تمامی سناریوها را برای افراد فراهم می‌کنند و تصاویری با کیفیت، جزئیات خوب، رنج داینامیک وسیع را در اختیار می‌گذارند.

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که کدامیک بهتر است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم، هرکدام در شرایط و سوژه‌های مختلف، عملکرد متفاوتی را به نمایش گذاشته‌اند که به صورت جداگانه برای شما بررسی کرده‌ایم.

دوربین اصلی

عملکرد هر دو گوشی در دوربین اصلی بسیار خوب ارزیابی می‌شود. رنج داینامیک وسیع، رنگ‌های غنی، کنتراست دقیق و جزئیات بالا در تصاویر دوربین پی ۴۰ پرو و گلکسی اس ۲۰ اولترا مشاهده می‌شود.

همچنین عکس‌های ثبت شده با هردو پرچمدار از کیفیت بالا و بدون نویز برخوردار است.

دوربین فوق عریض

درنگاه کلی به تصاویر فوق عریض دوربین پی۴۰ پرو و گلکسی اس ۲۰ اولترا، اولین موضوعی که تفاوت زیادی را بین آن‌ها به وجود آورده، زاویه دید است.

زاویه دید دوربین فوق عریض سامسونگ بیشتر می‌باشد. اما در سایر زمینه‌ها مانند رنج داینامیک، جزئیات و رنگ هردو گوشی عملکرد بسیار خوبی را در اختیار می‌گذارند.

جالب است بدانید که با زوم کردن بخشی از تصاویر دوربین فوق عریض P40 Pro و Galaxy S20 Ultra به نتایج جالبی برخوردیم که بیشتر به نفع پی ۴۰ پرو می‌باشد.

پی ۴۰ پرو شارپ‌تر است و جزئیات بیشتری را در اختیار می‌گذارد.

در تصویر ثبت شده توسط دوربین پی ۴۰ پرو، رنگ‌های کمی گرم‌تر از واقعیت به نمایش گذاشته شده و جزئیات در لبه‌ها نرم‌تر است. در حالیکه این موضوع برای اس ۲۰ اولترا کاملا برعکس می‌باشد.

پرتره

این سوژه از مقایسه دوربین پی ۴۰ پرو با گلکسی اس ۲۰ اولترا مربوط به عکاسی پرتره است که عملکرد هر دو در تشخیص سوژه از پس زمینه بسیار خوب می‌باشد.

اما در زمینه دامنه پویایی، اس ۲۰ اولترا عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد.

عکاسی در محیط‌های کم‌نور

به لطف سنسورهای بزرگ تعبیه شده در دوربین گوشی‌های اس ۲۰ اولترا و پی ۴۰ پرو به راحتی می‌توان گفت که هردو تصاویری با کیفیت و نویز کنترل شده به همراه رنگ‌های زنده و رنج داینامیک وسیع به نمایش می‌گذارند.

اما اینکه کدامیک در چه شرایط عملکرد بهتری دارد را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

دوربین اصلی حالت شب خاموش

به جرئت می‌توان گفت که دوربین پی ۴۰ پرو توانسته تصویری با جزئیات بالا، نویز کم و نوردهی متعادل بین سایه‌ها و هایلایت‌ به ثبت برساند.

دوربین اصلی حالت شب روشن

با روشن کردن حالت شب در هردو گوشی، تصاویری روشن‌تر با جزئیات بیشتری را به نمایش گذاشته‌اند.

سامسونگ توانسته تصویر روشن‌تری را به ثبت برساند. البته باید به این نکته هم توجه کنید که P40 Pro در تفکیک منابع مصنوعی نور عملکردی بسیار عالی را نسبت به رقیب خود در اختیار می‌گذارد.

دوربین فوق عریض حالت شب خاموش

همیشه در عکاسی در شرایط نوری کم نمی‎توان انتظار زیادی از دوربین فوق عریض گوشی‌ها داشت، اما وقتی گوشی از نوع پرچمدار باشد موضوع کمی فرق خواهد کرد.

جالب است بدانید که دوربین فوق عریض گلکسی اس ۲۰ اولترا عکسی با نویز بالا و نوردهی پایین به ثبت رسانده است.

درحالیکه رقیب آن تصویری با جزئیات خوب و نویز کنترل شده در اختیار گذاشته است.

دوربین فوق عریض حالت شب روشن

با روشن کردن حالت نایت مود، هردو گوشی توانسته اند تصاویری با نویز پایین و جزئیات بالا را در اختیار بگذارند.

فقط دوربین فوق عریض اس ۲۰ اولترا تصویری روشن‌تری را نسبت به رقیب خود به ثبت رسانده است.

دوربین تله فوتو حالت شب خاموش

لازم است بدانید در حالت کلی، تصاویر مربوط به دوربین تله فوتو نسبت به دو دوربین دیگر تاریک‌تر است و این موضوع برای هردو گوشی صادق می‌باشد.

اما در مقایسه دوربین پی ۴۰ پرو با گلکسی اس ۲۰ اولترا، تصویر مربوط به s20 Ultra روشن‌تر است.

دوربین تله فوتو حالت شب روشن

همچنین با روشن کردن حالت شب در این دوربین، بازهم گلکسی اس ۲۰ اولترا قادر به ثبت تصویری روشن‌تر شده است و جزئیات بیشتری را در قسمت سایه‌ها شاهد هستیم.

دوربین سلفی

جزئیات و رنج داینامک عکس‌های سلفی دوربین پی ۴۰ پرو و گلکسی اس ۲۰ اولترا بسیار عالی است.

اما  رنگ چهره و لباس سوژه  در پی ۴۰ پرو کمی دور از واقعیت می‌باشد.

دوربین سلفی پرتره، رنگ چهره و لباس در اس ۲۰ اولترا طبیعی‌تر است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۱۲-۲۰:۰۵/چ