بیش از ۲۰ هزار گواهی حمل بهداشتی فرآوردی های دامی در آذربایجان‌غربی صادر شد

مهاباد-بالویز،سفیر-سرپرست اداره دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت:۲۳ هزار فقره گواهی الکترونیکی حمل فرآورده های خام دامی صادر شد. به گزارش سرویس سلامت ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«سید امید خلیل زاده » اظهار داشت: ۲۳ هزار فقره گواهی الکترونیکی در سامانه یکپارچه قرنطینه جهت حمل و نقل فرآورده های خام دامی خوراکی و غیر خوراکی دام و انواع طیور […]

مهاباد-بالویز،سفیر-سرپرست اداره دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت:۲۳ هزار فقره گواهی الکترونیکی حمل فرآورده های خام دامی صادر شد.

به گزارش سرویس سلامت ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«سید امید خلیل زاده » اظهار داشت: ۲۳ هزار فقره گواهی الکترونیکی در سامانه یکپارچه قرنطینه جهت حمل و نقل فرآورده های خام دامی خوراکی و غیر خوراکی دام و انواع طیور و دام زنده به مقصد داخل استان، بین استانی و خارج از کشور صادر شده است.

« امید خلیل زاده»  افزود: از این تعداد، ۷۶۱ فقره گواهی حمل ترانزیت به مقاصد کشورهای دیگر، ۲۶ فقره گواهی حمل بهداشتی برای صادرات محصولات خام دامی به خارج از کشور و مابقی مجوزهای بهداشتی برای حمل در داخل کشور بوده‌است.
وی ادامه داد: نقل و انتقال همه محموله ‌های دام زنده، فرآورده ‌های خام دامی و خوراک دام باید با موافقت سازمان دامپزشکی صورت گرفته و متقاضیان حمل نیز باید برای دریافت گواهی بهداشتی اقدام کنند.
سرپرست اداره دامپزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این مجوزها به منظور کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی صادر می‌شود، بیان کرد: همه خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی باید بارنامه از شرکت مرتبط و گواهی بهداشتی حمل از اداره دامپزشکی داشته باشند.
«خلیل زاده» با اشاره به صادرات فرآورده های دامی استان به سایر کشورها و وجود پتانسیل ها و ظرفیت های استان در زمینه صدور محصولات دامی افزود: کیفیت بالای تولیدات دامی استان و وجود کارخانه های متعدد فعال در زمینه تولیدات دامی و لبنی زمینه مساعدی برای فعالیت در این بخش اقتصادی استان را فراهم کرده‌است.
کشورهای عراق، ترکیه و کشورهای حوزه دریای خزر جزو مقاصد صادراتی فرآورده های دامی این استان هستند و آبزیان، گوشت سفید و قرمز و تولیدات لبنی از اقلام صادراتی این استان به کشورهای خارجی است.
آذربایجان غربی دارای ۹ میلیون واحد دامی است که علاوه بر تامین نیازهای داخل استان، نیازهای استان های دیگر کشور را نیز در این زمینه تامین می‌کند.
مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۱۰-۱۵:۵۵/د