سنگ مزار زنده یاد سیامند رحمان نصب شد

مهاباد-بالویز،سفیر-فرماندار اشنویه گفت: سنگ مزار زنده یاد سیامند رحمان قهرمان نام آور پارالمپیک ایران و جهان در آرامگاه این نام آور نصب شد. به گزارش سرویس ورزشی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز «عبدالسلام مام عزیزی» اظهار داشت:مقرر است در آینده نزدیک نیز سایر اقدامات مرتبط با ساخت بنای یادبود وی با همکاری مشترک شهرداری و فرمانداری شهرستان […]

مهاباد-بالویز،سفیر-فرماندار اشنویه گفت: سنگ مزار زنده یاد سیامند رحمان قهرمان نام آور پارالمپیک ایران و جهان در آرامگاه این نام آور نصب شد.

به گزارش سرویس ورزشی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز «عبدالسلام مام عزیزی» اظهار داشت:مقرر است در آینده نزدیک نیز سایر اقدامات مرتبط با ساخت بنای یادبود وی با همکاری مشترک شهرداری و فرمانداری شهرستان اشنویه و کمیته ملی پارالمپیک اجرایی شود.

«عبدالسلام مام‌عزیزی» افزود: فاز اول مزار پهلوان سیامند رحمان اجرا و در فاز دوم محوطه سازی این مزار توسط شهرداری انجام خواهد شد.

فرماندار اشنویه تصریح کرد: در فاز سوم و نهایی این پروژه اِلمانی مناسب و در شان این قهرمان در این مکان نصب خواهد شد.

مام‌عزیزی بیان کرد: اِلمان مربوطه از سوی وزارت ورزش و جوانان و سایت این وزارتخانه به فراخوان عمومی گذاشته شده است که پس از تایید طرح نهایی عملیات ساخت آن آغاز و سپس نصب خواهد گردید.

سیامند رحمان، وزنه‌بردار سنگین وزن اهل ایران متولد ۱۳۶۷ در اشنویه بود که در سال‌های گذشته در تیم ملی وزنه برداری حضور داشت و از افتخارات او می‌توان به قهرمانی پارالمپیک لندن ۲۰۱۲، پارالمپیک ریو ۲۰۱۶، پنج مدال طلا و یک نقره جهان اشاره کرد. او همچنین در بازی‌های پارا آسیایی گوانگجو ۲۰۱۰، اینچئون ۲۰۱۴ و جاکارتا ۲۰۱۸ موفق به کسب مدال طلا شد.

سیامند رحمان از کشور ایران به عنوان برترین ورزشکار پارالمپیکی سال ۲۰۱۷ برگزیده شد.

سیامند پس از کسب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ به تیم وزنه‌برداری باشگاه پرسپولیس تهران پیوست.

همچنین او در بازی‌های آسیایی نیز موفق عمل کرد و در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ عملکرد بی نظیری داشت. او در جام‌های جهانی نیز خیلی خوب حضور داشت و ۵ مدال طلا بدست آورد.

سیامند رحمان که عنوان قویترین مرد معلول جهان را دارا بود  ۱۱ اسفندماه ۹۸ بر اثر عارضه قلبی در سن ۳۱ سالگی در اشنویه درگذشت.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۰۹-۱۵:۴۵/ی

 

 

 

 

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)