آیین‌های عزاداری در مهاباد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

مهاباد- بالویز،سفیر-برنامه‌های آیین‌های عزاداری این شهرستان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز و به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام یاسر آقامحمدی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهاباد گفت : امسال با توجه به وضعیت شیوع کرونا آیین‌های عزاداری با شرایط خاص و در فضای […]

مهاباد- بالویز،سفیر-برنامه‌های آیین‌های عزاداری این شهرستان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز و به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام یاسر آقامحمدی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهاباد گفت : امسال با توجه به وضعیت شیوع کرونا آیین‌های عزاداری با شرایط خاص و در فضای باز با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی بین سوگواران در ۲ محل مشخص در ایام محرم امسال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هر شب آیین عزاداری از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۱۵ در صحن باز ارتش و همچنین از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ هم در محیط باز محوطه خانه‌های سازمانی سپاه با رعایت کامل موارد بهداشتی برگزار می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهاباد با اشاره به اینکه هر شب بیش از ۲ هزار عدد ماسک رایگان نیز بین سوگواران توزیع می‌شود، اظهار داشت: قبل از ایام محرم طی فراخوانی از هیات‌های مذهبی این شهرستان دعوت شده تا در شرایط کرونا و طبق سفارشات ستاد ملی با کرونا رفتار کنند.

حجت‌الاسلام آقامحمدی بیان کرد: مراسم عزاداری ایام تاسوعا و عاشورا نیز به همین ترتیب در بعداز ظهر روزهای هشتم و نهم شهریور برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر فعالیت هیات‌های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی در فضای مجازی انجام می‌شود که در این زمینه سخنرانی‌ها و برنامه‌های عزاداری و مداحی در قالب کلیپ با هدف معرفت‌افزایی، توسط روحانیان در کانال‌های مجازی پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: با عنایت به شرایط موجود مقابله با شیوع کرونا باید رفتار منطقی و عقلایی مدنظر باشد تا همان شور حسینی در برنامه‌ها حفظ شود و از طرفی سلامت مردم به خطر نیفتد.

شیوع ویروس کرونا در ایران، آیین‌های عزاداری محرم را نیز همچون دیگر مراسم‌ها و برنامه‌های ملی و مذهبی تحت تاثیر قرار داد اما آحاد مردم تلاش کردند با تغییر در شکل ظاهری این عزاداری‌ها و با رعایت دستورات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ پرچم آزادی‌خواهی پیام شهدای عاشورا را زنده نگه‌دارند.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۰۷-۱۰:۳۰/ج