بیش از ۴ هزار تن سیر از اراضی زراعی آذربایجان غربی برداشت شد

 مهاباد-بالویز،سفیر–مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:امسال از ۲۶۰ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول سیر،حدود ۴ هزار و ۸۷۵ تن محصول از مزارع برداشت شد. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز« علی عیدی» با اشاره به اینکه از هر هکتار به طور میانگین ۱۸تن محصول برداشت می‌شود، افزود: شهرستان شاهین […]

 مهاباد-بالویز،سفیرمدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:امسال از ۲۶۰ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول سیر،حدود ۴ هزار و ۸۷۵ تن محصول از مزارع برداشت شد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز« علی عیدی» با اشاره به اینکه از هر هکتار به طور میانگین ۱۸تن محصول برداشت می‌شود، افزود: شهرستان شاهین ‌دژ با سطح زیر کشت ۲۱۰ هکتار، مهمترین قطب تولید سیردر آذربایجان غربی به شمار می‌رود و به ترتیب شهرستانهای میاندوآب ، نقده ، مهاباد ، بوکان عمده ترین شهرستانهای تولید کننده این محصول در استان به شمار می روند.

وی بیان کرد: سیر تولیدی که عمدتا از ارقام محلی می باشد ، علاوه بر مصرف داخلی به سایر شهرها و استانهای کشور نیز صادر می‌شود.

سیر، به طور گسترده به عنوان طعم دهنده در غذا استفاده می شود ، همچنین در سال های اخیر سیر برای پیشگیری و درمان طیف گسترده ای از بیماری ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این ماده حاوی یک ترکیب قدرتمند به نام آلیسین است که به کاهش کلسترول کمک می‌کند. فواید سلامتی سیر شامل کاهش علائم سرماخوردگی، کاهش فشار خون و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و همچنین اختلالات عصبی می‌شود.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۰۱ – ش – ۱۲:۳۷