مرمت پل میرزا رسول میاندوآب ادامه دارد

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: مرمت بنای تاریخی پل میراز رسول میاندوآب در سال جاری نیز ادامه دارد. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری تحلیلی بالویز« جلیل جباری» با اعلام این مطلب اظهار کرد: در سال جاری مرمت‌های درنظر گرفته شده برای این اثر تاریخی شامل مرمت‌های موضعی، ترمیم دستک‌های تخریب شده، خالی […]

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: مرمت بنای تاریخی پل میراز رسول میاندوآب در سال جاری نیز ادامه دارد.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری تحلیلی بالویز« جلیل جباری» با اعلام این مطلب اظهار کرد: در سال جاری مرمت‌های درنظر گرفته شده برای این اثر تاریخی شامل مرمت‌های موضعی، ترمیم دستک‌های تخریب شده، خالی کردن بندهای فرسوده و بندکشی مجدد و مرمت طاق‌ها است.

او افزود: عملیات ترمیم این اثر تاریخی از چندی پیش شروع شده و انتظار می‌رود تا حدود یک ماه دیگر، به پایان برسد هرچند که با توجه به ضرورت‌های موجود، نیاز است تا با تخصیص اعتبار لازم، در فصول آتی نیز کار مرمت آن ادامه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی سه فصل کاری گذشته، مرمت‌های انجام شده در این پل شامل استحکام بخشی پی‌ها، بسترسازی و اجرای سنگ‌فرش نهایی در بستر، سبک‌سازی عرشه و اجرای آجرفرش در عرشه بوده است.

بر اساس شواهد معماری و نوع مصالح به‌کار رفته، قدمت این اثر احتمالا مربوط به دوره صفوی بوده که بعدا در دوره قاجاریه مرمت‌هایی در آن انجام شده است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۰۱ – ش – ۱۰:۱۸