ظروف سفالی دوره عصر آهن به موزه مردم‌شناسی مهاباد انتقال یافت

مهاباد-بالویز،سفیر-رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد گفت:چهار ظرف سفالی متعلق به دوران عصر آهن برای حفاظت و نگهداری مناسب به موزه مردم‌شناسی این شهرستان منتقل شد. به‌گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«غلامرضا عبده» افزود:پس از تماس یکی از شهروندان با اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد مبنی بر کشف اشیای قدیمی […]

مهاباد-بالویز،سفیر-رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد گفت:چهار ظرف سفالی متعلق به دوران عصر آهن برای حفاظت و نگهداری مناسب به موزه مردم‌شناسی این شهرستان منتقل شد.

به‌گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«غلامرضا عبده» افزود:پس از تماس یکی از شهروندان با اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد مبنی بر کشف اشیای قدیمی از حیاط یک خانه روستایی، نیروهای یگان حفاظت برای بررسی صحت و سقم این خبر به محل مورد نظر اعزام شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی مهاباد ،اظهار داشت:با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این اشیا شامل چهار ظرف سفالی خاکستری و آجری در اندازه‌های مختلف و یک عدد سنجاق سر زنانه است.

«عبده» عنوان کرد: کارشناسان برای تعیین قدمت این اشیا اقدام به بررسی کردند که در نهایت مشخص شد این اشیا متعلق به به عصر آهن می باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به تاریخی بودن ظروف سفالی با تنظیم صورت جلسه این اشیا تحویل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گردید و سپس برای نگهداری و نمایش به موزه مردم‌شناسی این شهرستان انتقال یافت.

شهرستان مهاباد یکی از شهرهای جنوب استان آذربایجان غربی است این شهرستان دارای آثار تاریخی همچون فقره قا ، برده کنته ، مسجد جامع و موزه مردم شناسی است .

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۲۷ -د – ۸:۰۰