انجام عملیات باستان‌شناسی در حوضه آبگیر سد چپرآباد اشنویه

مهاباد-بالویز،سفیر-رییس اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه گفت: عملیات باستان‌شناسی در حوضه آبگیر سد چپرآباد اشنویه آغاز شده است. به‌گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز « روناک تاسا»  با اعلام این مطلب اظهار کرد: این عملیات به منظور انجام مطالعات فرهنگی_تاریخی در اطراف مخزن سد چپرآباد اشنویه انجام می‌گیرد. او افزود: عملیات باستان‌شناسی […]

مهاباد-بالویز،سفیر-رییس اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه گفت: عملیات باستان‌شناسی در حوضه آبگیر سد چپرآباد اشنویه آغاز شده است.

به‌گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز « روناک تاسا»  با اعلام این مطلب اظهار کرد: این عملیات به منظور انجام مطالعات فرهنگی_تاریخی در اطراف مخزن سد چپرآباد اشنویه انجام می‌گیرد.

او افزود: عملیات باستان‌شناسی در این منطقه با حضور یک گروه باستان‌شناس از سوی پژوهشکده باستان‌شناسی کشور انجام می‌شود.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه عنوان کرد: در اطراف سد چپرآباد دو محوطه تاریخی به نام شیخ‌رش وجود دارند که این دو محوطه به ثبت ملی رسیده‌اند.

او تصریح کرد: وجود این دو محوطه تاریخی، این گمانه را ایجاد می‌کند که شاید در اطراف مخزن سد نیز محوطه‌های باستانی وجود داشته باشد که نیاز به بررسی و ثبت داشته باشد.

«تاسا »خاطرنشان کرد: مدت زمان انجام عملیات باستان‌شناسی در سد چپرآباد یک ماه بوده و مقرر است تا پیش از آبگیری سد این عملیات پایان یابد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۲۵ – ش – ۱۰:۰۳

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)